merhaba 20.haftama girdim. annemin 7 bebek kaybı var benden sonra. tek cocuklariyim. servikal yetmezliği var. serklajda oldu en son bebekte ama bebeklerimizi hep 18 19 20 haftalarda kaybettik.
doktoruma ilk gün anlattım süreci. duyunca bunun her seferinde ultrasonda rahim ağzımı vs olcuyor. tedbir olsun dedi bir kaç hafta başlarda progestan verdi ağır gelince bıraktım ama oksapar kullanıyorum ilk günden beri.
size diyeceğim şu ki, dün gittim doktora. 34 mm dedi uzunluğum. her şeyin normal ancak asla yürüyüş yapmayı egzersiz yapmanı ve ayakta kalmanı istemiyorum dedi. annenin yaşadıklarını biliyorsun illa ki 2 dusuk 3 düşük yaşayıp tedbir almaya gerek yok. ilk gebelikte olsa elimizden geleni yapmalıyız dedi.
psikolojik olarak takıldım biraz. vesvese geliyor. çünkü bu servikal yetmezlik dediğin annemde aniden suyun gelmesiyle olurdu. her gittigimde ölçmek bisey değiştirmez belki once olsa serklaj olurdu vs. düşünceler oluyor ben de
sizden ricam şuan evde ne kadar neler yapabilirim, yürümek vucut agrilarima iyi geliyordu bir aydır. şuan evde hep mi yatmaliyim. evimiz asansorsuz 5 kat ister istemez her gün ya da illa ki birsey oluyor inip çıkıyorum.
sizce bir ihtimal üzerine çok abartmadan normal mi devam etmeliyim.
lütfen dualarınızı eksik etmeyin Allah kimseye yaşatmasın o süreçler benim çocukluk tramvam resmen.
düşüncelerinizi merak ediyorum kardeşler durumumla ilgili