Ays_cskn 30. Haftaya kadar ayda bir verdim. Sonra haftada bir gidiyorum simdi. İkiz olmasindan kaynakli birden kilo aldim ben bi de odemimden kaynakli doktorum simdi zaten nst ye sokup duruyor. Tansiyondan bagimsiz cocuklarin takibi de yapiliyor. Gelisimleri geride bi de benim zaten 37. Hafta zor. 3-4 haftam kaldi maksimum :) spot idrar takibi ve duzgun tansiyon takibi yeterli sizin icin. Tuzsuz yemeye dikkat edin cok abartmadan. Solunuza takin bi de surekli. Bebege maksimum kan akisi olsun ki gelisimi guzelce devam etsin.
Sadriye35 iste bi gece 15/10 a cikip migrenim tuttuğunda cok kotuydum acile gittik. Tabi 15 gorunce cok korkmustum olctukce yukseldi. Doktor orda nasil olcumler yaptigimi sordu ben de soyledim kizdi. Zaten telastan yukselir surekli olcum yapip kolu sıkmak dogru degil dedi kaldi ki her hafta hastanede tansiyon takibine girer oldum orda beni ya oturtuyolar ya uzanıyorum kalkmak yasak. 20-30 dk da bir tansiyonum ölçülüyor. Tansiyon takibi oyle yapilir. Bazen diger koldan olcuyolar 2. Tansiyonu karsilastirmak icin.
Ben 3-4 ara 2 ana ogun besleniyorum. Cok dikkat etmedim yememe icmeme. Bi donem cok karbonhidrat yedim proteinden tiksinmiştim. Bu ara her gun aksam yemeginde protein yiyorum ama. Sabah kahvaltimda mutlaka yumurta olur hamileligin basindan beri. Her gun sut bi sekilde mutlaka tuketiyorum yogurtla hic aram yok. Geceleri bu ara muzlu yulafli findikli sut iciyorum yanina kasarli tost yiyorum uyumadan once 😅 her gun mutlaka meyve yiyorum. Genelde uno tambugday ekmek yiyorum ama simit/pogaca falan da cok severim. Cocuklar icin protein onemli o yuzden yemeye çalışıyorum.
Tansiyonda en onemlisi sakin kalmak. Panik yapip telaslanirsaniz psikolojik durumunuz zaten yukseltir yani. Bunu fark ettigimden beri iyiyim. Ben cabuk sinirleniyorum. O zaman cok yukseliyor maalesef. 😁