Kızlar evet dediğiniz doğru 2 dilim baklavaya eş değer fakat zararlı diyen kesimin de savunması şu, baklava yerken saf sekilde almıyoruz şekeri ya da meyve yerken içerisinde daha farklı dengeleyici şeyler var lif gibi, yağ gibi protein gibi. Şeker yuklemesinde direkt saf halde alındığı için önermeyen kesim bu yüzden onermiyormus.