1deniz
Merhaba🌸
Cuma gününden beri bizde neye uğradığımızı şaşırdık.. Cuma günü ayrıntılı ultrasona girdim özel bir klinikte fakat doktor perinatolog değildi normal kadın doğum uzmanıydı. Doktora güvendiğimiz için tercih ettik. Ultrason esnasında o kadar olumsuz şeyler söylediki bebeğin omuriliği, bağırsakları, kalbi, beyni, burun yapısı, göz yapısı, kafa çapı küçüklüğü yani hemen hemen her noktada anomalilerden bahsetti üzerine ikili testte normal çıkan down sendromu riski dörtlü taramadı yüksek çıktı fakat ense kalınlığı normaldi. Direkt amniyosentez önerdi, fakat her ne olursa olsun aldırma gibi bir düşüncemiz olmadığı için bu riski tercih etmedik. Bebeğimin sürecinin sağlıklı ilerlediğini bildiğimizden doğum paketi yaptırmamıştık sadece doğumu özel hastanede yaptırmayı düşünüyorduk içimizin rahat olması adına doğumu yapacağım hastanede tercih edeceğimiz doktordan tanıdığımızın ricasıyla zor da acil randevu talep ettik kendisi yüksek riskli gebelik alanında profesör hemen muayenehanesine gittik. Kendisi de dörtlü tarama testi üzerine amniyosentez önerdi. Biz yine kararlıydık, istemedik. Bu arada dörtlü tarama sonucuna göre risk 104’te 1. Yaşım 29. Yaşıma göre risk fazla. Doktor ayrıntılı ultrasonla baktı ve bir önceki doktorun dediği anomalilerin hiçbirinden bahsetmedi sadece dört hafta sonra kalbine tekrar detaylı bir bakalım dedi. Onun dışında bir sorun yok dedi. Bilemiyoruz tabi her şey Allah’tan ama son gittiğimiz doktordan sonra eşimle ikimizin içine ferahlık geldi ikimizde aynı anda birbirimize bunu söyledik. Bekleyip göreceğiz her şeye hazırlıklı olarak 🤲🏻🌸
Rabbim bu mübarek günler hatrına bizi korktuklarımıza uğratmasın 🤲🏻