mesa34 tansiyonun sürekli sınırda çıkması sebebiyle hastaneye yatan oldu muuu hiçç, özel hastanedeyim ve bu sebepten yatışım oldu 13,8le sizce boşuna mı moralim çok bozuldu
kahvesever__ mesa34 benim ki de çok yüksekti perşembe günü bir gün yattım hastanede sonra çıktım cumartesi tekrar gittim düşmüş herşey yolunda dedi
esinnnnn1 mesa34 iyikide yatışınız yapılmış bu bebek için çok riskli bir durum benimde aynı şikayetlerim var . Sürekli diken üstündeyiz..yüksek tansiyon basınç etkisiyle bebeğin eşini patlatıyor. Ama düşer içiniz rahat olsun ben günlük 3 hap alıyorum o şekilde 13-8 düşüyor
Esracicek mesa34 benimde tansiyonum 14.9 ama kadın doğum hiç birşey yapmadı kardiyoloji gönderdi randevu bulursam gideceğim
mesa34 @esinnnnn1 benim sürekli böyle değişiyor yani genelde 13.7 13.8 bazen 14.8 çıkıyor açıkcası aşırı umursamadım evde takip yaptığımda çünkü sağlık ocağı hemşiresi idrarında protn çıkmamış bi sorun yok demişti şimdi doktor 13.8le yatırınca acaba sırf yatıemak için mi yatırdı özel hastane ya ondan öyle düşündüm ama içimi rahatlattınız yatmak tabiki daha iyi böyle riskli durumda
berfin_21 mesa34 ilk gebeliğimde tansiyonum çok yükselmişti 16 17 falandı 6 aylık hamileydim sonra tansiyon gebelik zehirlenmesine dönüştü mecbur bebeği aldılar benden sen içini rahat tut 13 çok yüksek değil dikkat et lütfen
Burcutf mesa34 normal idrar tahsiline protein çıkmaması bazen yeterli gelmeyebilir preeklemsi yani gebelik zehirlenmesinden 24 saatlik idrarda toplanması sonucunda çıkan değere göre protein kaçağı belirleniyor. 14 9sinir değer 13 de sınıra yakın olduğu için yüksek kabul ediliyor. Eğer tansiyonun gebelik zehirlenmesi sebebiyle ise hem bebeğe hem sana zararı olduğundan yakın takip gerekli. Ben kızımda oldum 30 haftada başladım. 3 günde bir nst kan idrar tahlili ve periyodik tansiyon ölçümü ile takip edildim. Cok şükür Allah a 38+3 te sezeryan ile kızıma kavuştum. Sakin ol illa gebelik zehirlenmesi olmayabilir ama tansiyonun sinirdaysa yakından takip edilmek ikiniz içinde iyi bisey. Rabbim hepimizin evlatlarını sağlıkla vaktinde kucağımıza almamızı nasip etsin
mesa34 @berfin_21 bugün çıktım çok şükür idrarda kaçak çıkmadı çok şükür ilaç verip yolladı doktorum ama 38e kadar bekleyebildiği kadar bekleyip alır gibi geliyo sezeryanla
mesa34 @Burcutf çok sağolun güzel dilekleriniz için, bugün çıktım çok şükür idrar protein görüldü ama sınır 300 benimkisi 280 olduğu için eve gönderdi doktorum evden takip edilicem alfamet verdi bakalım rabbim hayırlısını nasip etsin
YeninesilAnne mesa34 benim de 13/8 14/9 çıkıyor. Geçen ay yatış istedi kabul etmedim. Bugün yine yatış istedi resmen hastaneden kaçtım diyebilirim. Çünkü 37. Haftaya yeni girdik ve doğuma kadar mecbur kalmak zorundasın dedi. E bir tane oğlum var bensiz asla durmaz. Şu an içim hiç rahat değil ama napacagimida bilmiyorum. İki arada bir deredeyim kısacası. Gittiğim yerde devlet hastanesi bu arada
Burcutf YeninesilAnne siz bilirsiniz tabi ama keşke yatisinizi yapsaydınız. Bu çok önemli bir mesele. Bir evladınız daha var haklısınız ama bu geçici bir süreç. Zaten 37. Haftadaymissiniz. Yapsanız bile en fazla 1-2 hafta olacak. Elbet bir çaresi bulunurdu. Böyle kendinizi de bebisi de riske atmış oluyorsunuz. Tabiki illa bisey olacak demiyorum Rabbim saklasın insallah hiç bisey olmasın. Ama riske atacağınız bir durumda değilsiniz. Benim size naçizane tavsiyem eğer hala tansiyonunu yüksekse beklemeden bir hastaneye gidin. Rabbim hiçbir sorun yaşamadan evladinizi sağlıkla kucağınıza almayo nasip etsin insallah 🤲
YeninesilAnne Burcutf o kadar haklısınız ki. Aslında ciddi birşey olduğunun farkında olmama rağmen yine de geçiştirip duruyorum 🤦🏼♀️ evde sürekli olcuyorum 13/8 14/9 arası hep. Napiyosam da bir türlü düşmüyor. Yolun sonuna kadar gelmişken de hüsrana uğramak istemiyorum.. büyük ihtimal pazartesi giderim. Yoksa içim hiç rahat değil. Bir saat hareket etmeyince acaba birşey mi oldu diye içim içimi yiyor resmen
mesa34 @YeninesilAnne ben doğurdummm 36. haftada yani yatışımdan bi gün sonra kendi kendine suyum geldi lütfen bu konuyu umursayın tansiyon erken doğuma etki ediyor
YeninesilAnne mesa34 bir iki günlük birşey olacağını bilsem hemen giderim zaten. Ama işte gün olarak daha 20 gün var. O güne kadar bile gözetim altında kalabilirsin deyince direk reddettim. Bilmiyorum bakalım kısmet olursa pazartesi giderim diye düşünüyorum
Serapcemre mesa34 ya 13-8le neden yatırdılar ki acaaba tetkit mi yapılcak. Gebelik zehirlenmesine karşı tedbir için olablr benm de 13-9du sürekli takip edildi ıdrarda verdm cıkmadı bir şey tansiyon ilacına başladık ama
Burcutf Serapcemre sizin idrarda biseh cikmadiysa muhtemelen gebelik tansiyonu. Onu ilacla kontrol altına alabiliyorlar. Ama gebelik zehirlenmesinde ilac etki etmiyor. Yakın takip gerekli. Benim arkadaşım 34. Haftada 19 tansiyonla acil sezeryana girdi gebelik zehirleesinden. 18 dk kesip bebegi çıkardılar ve az kalsın ikisini de kaybediyorla4di. Rabbi kimseye göstermesin her gebelik zehirlenmesinde böyle olacak diye bisey yok sorunsuzca doğrulardan var elbet. Ama tedbir bizden takdir Allah’tan. Insallah tüm hamilelerin sağlıkla vaktinde kavuşur evlatlarına 🤲