Nazliolmaz ilk gebeliğim. Bu hayatta ben bile normal doğum yaptiysam herkes yapar bence. Normal doğum istiyordum evet ama o anları hiç düşünmüyordum bir şekilde olacak diyordum. Hiçbir belirtim sancim agrim yokken hiç beklemiyorken 38+2 de sabah suyum geldi. Azar azar sızıntı şeklinde. Birden değil. Hastaneye gidince 1 cm açılma vardı. Alttan muayene yapınca açılma daha da tetikliyor, dilatasyon kanaması oluyordu elle müdahale yaptıkları için. Lavman yaptılar. 3-4 cm ye kadar ciddi sancim yoktu, regl sancısı gibi ağrılar vardı. Bu arada suni sancı almadim epidural da almadım. Hurma yedim koridorda yürüdüm bu sürede. 5 cm 7 cm derken ilerledi açılmalar. Tabi nst ve alttan muayene sık sık yapılıyor o sırada. 7 cm den sonra dayanılmaz sancılar yasiyorsunuz. Ama şuan hatırlıyor musunuz deseniz unuttum bile, 1 gün zorluğunu çekmek için değermiş bence normal doğum. O anlar beni sezeryana alın diye bagirmadim desem yalan olur evet. 7 cm den sonra ıkınma hissi yaşıyorum doguracagim doktoru çağırın kafayi aşağıda hissediyorum dedim. Doktoru çağırdılar. Çatım kesisiz doğuma müsait olduğu için doktorum önce kesi atmadan denemek istedi. Ancak ben ikinmayi beceremedim ve o sancılardan bir anda kurtulmak için kesi atmasını istedim. Bu arada o an sancilar daha ağır bastığı için elle yapılan mudahaleler yanında hiçbir şey kalıyor, yani bebeğin oradan çıkışı acı falan kesinlikle vermiyor ya da doktorun elle mudahaleleri. Tek gerçek o çektiğiniz sancı oluyor ve bir an önce kurtulmak istiyorsunuz. Doktorum kesi attı 7 dikişle bebeğim doğdu. Doğum bebeğin kafasının gelmesine kadarmış. Gerisi balık gibi kayıyor zaten. Ardından bebeğin eşi ve dikişler derken, dogumhaneden yürüyerek çıktım. Makatimi ikinmak için zorlandığım için makatta bir süre ağrı yaşadım hâlâ da biraz yaşıyorum. Suyum geldikten 18-19 saat sonra doğum yaptım sonuç olarak. 12. Günümüz şuan 😊 Rabbim herkese kolay doğumlar nasip etsin, kesinlikle zorluklara rağmen normal doğum diyoru👍