handeozt8
Ben gebelikten önce ve gebelik boyunca son zamanlara kadar et yumurta yeşillik tükettim. Son zzamanlarda canım et yumurta istemiyor midem bulanıyor o nedenle doktor demir ilacı yazdi. Salataya mesela çeşit çeşit yeşillik koyarim; nane dereotu tere roka ıspanak… Mevsiminde ne varsa hepsinden yerim. Özellikle yabani otların besin değeri çok yüksek; demir ve folat (doğal folik asit) oranı da çok yüksek. Misal ben yabani otlar sayesinde folat düzeyimi hep yüksek tuttum takviye kullanmadım. Bahar da geldi şimdi kenger, ebegümeci, hardal otu falan yiyorum. Hem ilaçsız hormonsuz hem de vitamin mineral oranı çok yüksek. Bir iki haftaya dağ muzu, sirrim, kaz ayağı, su teres ve başka çeşit çeşit yabani ot çıkar. Normalde de zaten çok severim ama şimdi ekstra özen gösteriyorum çünkü yumurta ve etten midem bulanıyor. Buarada sizin mideniz bulanmiyorsa ilaçsız gezen tavuk yumurtası herşeyden besleyici; proteini vitaminleri mineralleri ile besin deposu. Günde iki üç tane kayısı kivami haşlama yahut tereyağında sahanda yapabilirsiniz. Ama yine yanında yeşillik yemeye özen gösterin. Ben gebeliğin ilk yarısında neredeyse her gün kemik ılık suyu içtim ve bolca sakatat yedim (etten daha besleyici). Sonraları depoların mi doldu ne oldu bilmiyorum artık canım çekmedi. Buaralar da yeşillik canım çok çekiyor; yabani otlardan yemek yapıyorum, çağla falan çok tüketiyorum. Son aylarda magnezyum kalsiyum ihtiyacı da çok artıyor günde bir iki kaşık çiğ kabuklu susam yiyorum, tadını sevmez iseniz salata üzerine de atabilirsiniz. Çiğ kabak çekirdeği de çok iyi. Hatta bir araştırma okudum çok şaşırdım çiğ kabak çekirdeğinden günde 4-5 tane kabuklu yerseniz demir ihtiyacınız için çok iyi olur sonucu çıkıyordu. Tabii gebelikte kabızlık büyük tehlike o nedenle her sabah aç karnına bir kaşık zeytinyağı içiyorum. Normalde kabızlığa çok yatkın olsam da sorun yaşamadım böylece. Hem hemeroit tehlikesinden korunuyorum hem de kabız olmamaya dikkat edince bacaklarda daha az varis damar oluşuyor.