Htc53 forumdaki tüm yorumları ve sizin cevaplarınızı okudum. Size öncelikle şunu söylemek istiyorum, doğum ile ilgili süreç ike ilgili tüm bilgilere sahip olmadığınız çok belli, bunun için dr veya sağlık çalışanı olmanızada hiç gerek yok, bir kaç kitap ve literatür ike buna sahip olabilirsiniz. Normal doğum dediğiniz 24 saate kadar uzayabilen bir süreç, zamanında ebeler vs vardı hatta sezeryan yapabilen kanlı ebeler vardı biraz tarih araştırmasıyla görebilirsiniz ama o zamanlardaki anne bebek ölümlerini araştırabilen bir sistem yoktu ve evde ölen anneleri bebekleri saptamak mümkün değildi. Şimdi de var anne bebek ölümleri ama bazı şeylerede çanak tutmaya gerek yok. Yada açıklama olarak bu ümmet demeye gerek yok, dediğiniz şey o zamanların şartları ve dediğim gibi ebe var ama ölenleri sayan sistem yok. Normal doğumda kadının açılmasının olması tek başına yeterli değil, bebeğin de kafa manevralarını doğru bir şekilde yapabiliyor olması gerekiyor ve bunu dışarıdan düzeltebilmek mümkün değil, yanlış kafa manevrasıyla kanala giren bebek sıkışır ve boğularak ölür. Bu kadar açık ve sert yazıyorum ki durumu anlayın diye. Çatı muayenesi bile çok sağlıklı birşey değilken, ölçüm olarak sadece çıkımı verirken iç çatı ölçünüzü tam olarak doktorlar bile ölçemediğini söylerken evde böyle birlşeye girişmek akıl karı değil. Hadi diyelim bebek sağlıklı doğdu, ya siz atoniye girerseniz? Açıklamıyorum bunu biliyosunuzdur diye düşünüyorum mesajlarına bakarak bilgi seviyenizin yüksek olduğunu düşünüyorum. Siz atoniye girdiğinizde evdeki ebe sizi hastaneye yetiştiremez, gerekli tıbbi müdahaleyide tek başına yapamaz. Hadi diyelim siz iyisiniz ama bebek için müdahale gerekiyor, sizin plasentanız bile ayrılmamışken bebeğe o tıbbi müdahaleyi kim yapacak? Yanında oksijen tüpü mü taşıyor bu ebe? Bu devirde hastane şartlarında bile anneyi veya bebeği kurtaramayan bir çok doktor ebe hemşire şiddete mağruz kalırken siz ev ortamından bahsediyorsunuz.. herkes sizn kararınız saygı duyuyorum yazmış ama ben duymuyorum, bu saçmalıktan vazgeçin diyorum.
Bir ameliyathane hemşire olarak ne anneler ne bebekler gördüm, böyle bir işe girişmeyin.