Ysmsdn
Ben koymak istemiyorum. Sanki bebeğin emmeyecegine sartlanmis gibi hissettiriyor. İlk zamanlar anne sütü damla damla akıyor ama bebeğin midesi de kiraz kadar, ona yetiyor. Bir terslik çıkarsa her taraf eczane dolu eşiniz gider alır hemen. Ama ilk günler ben sabırlı olmayı tercih edeceğim. Mama verilen bebeklerde meme reddi sık yaşanıyor. Emzik ve biberon anne memesinden daha kolay geliyor bebeklere; alıştırmamak lazım.
Sarılık konusunda en iyi önlem bebek kordonunu geç kestirmek. Türkiye’de bebekler doğar doğmaz rutin olarak göbek kesiliyor. Bebeğe ait kan plasentada kalıyor ve bebekte kan değerleri eksik oluyor sonra sorun çıkıyor. Evde doğumlar yapılırken böyle değildi; plasentadaki kan akışının bebeğe geçmesi bekkenirdi, kan akışı bittikten kordondaki nabız durduktan sonra göbek bağı kesilirdi. Bu nedenle bebekler daha güçlü olurdu. Sarılık ihtimali de düşerdi. İngiltere’de son araştırmalardan sonra göbek bağının hemen kesilmesi yasaklandı mesela.
Bebiş ilk doğunca damla damla çekecek ama çok sık emzirmeli. Sütüm gelmiyor hatasına girmemeli