Sezaryen oldum ilk bebeğim keşke sancıları bekleseydim dediğim çok oluyor nedeni ise bazı ufak tefek sorunlarla karşılaştım araştırdım. Normal doğumla dünyaya gelen bebekler doğum kanalından geçerken annelerinin bağırsak florasını (faydalı bakteriler) ağız yolu ile alarak bağışıklık için ilk floraya sahip olarak doğarlar. Bu da ileriki yaşamlarında enfeksiyonlara, obeziteye ve kansere yakalanma risklerini azaltır. Sezaryen ile doğan bebeklerde ise flora geçişi olmaz ve bebek doğduktan sonra bağışıklık kazanmaya başlar.