Nasaearth geçen gün bir doktor izledim gebelik 42. Haftaya kadar doğum aralığında,bir gebeliğin 42 haftaya kadar sürmesi normal diyordu. Avrupa’da, Avusturalya da, Japonya’da böyle bizde 40 küsür olunca alalım alalım. Japonya’da kadınlar genelde 42. Haftada doğuruyorlarmış. Burda 40 küsürde doğmayınca suni sancı verelim diyorlar zamanı olmadığı için açılma olmuyor sonra sezaryene dönüyor olay, beklesen insanı da korkutuyorlar destekleyen yok. Sancı zaten stresle ve aydınlıkla azalan bir şeymiş. Karanlık ve sakin bir ortamda beklemek gerekiyormuş. Evde açılman belli bir evreye gelicek ondan sonra hastaneye gitmek lazım.