Reyhan35
Ben 25,ine kadar çok hareketsizdim. Siz gibi fazla kilo aldım. 25-26. Haftalarda doktorum diyet ve egzersiz önerdi. Günlük 1 saat kadar yürüyorum. Plates yaptığım oluyor. Kilo almaya devam ☺️ diyetisyene danıştım kilon durumun gayet sağlıklı dedi kadın dogum doktorum ise her gittiğimde çok kilo almışsın diye uyarıyor. Sağlık için kullanılan indekslere göre gebelikte sağlıklı kilo alma miktarlarına baktım; ülkeden ülkeye değişebiliyor. Ülkemizde her kilo boy oranına sahip kişiler için gebelikte aynı indeks kullanılıyor ve bence bu çok saçma. Zayıf, normal, kilolu kadınların alması gereken kilo farklı. Ben çok zayıftım bebeğimi beslenek için depom yoktu o nedenle ekstradan kilo almam mantıklı geliyor bana. Kilolu birinde zaten yağ depoları var misal süt üretimi için ayrıca yağ depolaması gerekmez bu zaten stokta var. Bir de kilolularda kendi kilolarından bebek için kullanıldığında bu baskül e yansımaz; çünkü eksilirken artmış oluyor Total durum değişmiyor. 14 kilo aldım yürüyüş bana da bebeğime de iyi geliyor. Kilo kısmında da doktorumun kullandığı değil mevcut kiloya göre hesaplanan indekse güveniyorum ve ona göre herşey yolunda.
Önemli olan bebeğin haftasına uyumlu gitmesi. Tabii ki çok fazla kilo almak doğum için zor almamak lazım ama sizde benim gibi daha çok karnınızda aldıysanız ve yürüyüş yapıyorsanız sağlıklı besleniyorsaniz bebeğiniz haftası ile uyumlu ise bence endişe etmeyin