miyopmom ben bütün soruları yanıtlayayım:)
Kedinizin ilk kızgınlığı ise çok sürmez. Birkaç güne geçer.
Ama artık sık sık kızgınlığa girecek haberiniz olsun. Etrafa koku bırakabilir, iştahı kesilebilir. Ona kızmayın sabırlı olun.
Cins kedi ise ve sahiplendirebilecekseniz bi kere yavrulatabilirsiniz. Ama bununla uğraşmak zor iş. O sabrınız yoksa kendinizi strese sokmayın. Maddi olarak da yetmek gerekecek, hamile kedi maması lazım olacak belki, ya da bebeler elinizde kalabilir. Ayrıca bazen bebek ölümü de oluyor. Yüreğiniz dayanacaksa yapın. Tekir kedi ise bence hiç o işlere girmeyin.
Hayvanın bir kere yavrulamasının hiç mantığı yok. O bizim gibi oh bi kere anne oldum demeyecek:)
Bu yüzden en mantıklısı kısırlaştırmak. Ben bugün kızımı kısırlaştırıcam ordan biliyorum bunları. İyi bir veteriner bulun, neyse parası verip güzelce bakımını sağlayın. Ömrünü de uzatıyor kısırlaştırma. Ayrıca araştırırsınız zaten birçok hastalığı da engelliyor.
Dinen araştırdım, bir sakıncası yok. Diyanetin kendi sitesinde yazıyordu.
Ben bi hayvanı alıp eve kapattım, şimdi de onun bi organını yok ediyorum diye düşünüyordum. Ama veteriner mantıklı bi açıklama yaptı, doğal ortam mı kaldı artık dedi. Doğru söylüyor. Sokağa bırakamam ölür, üstüste yavru yapar. Bu mu onun faydasına? O yüzden kısırlaştırıcam.
Sizinkinin 9 aylık olması çok iyi. Kilosu da uygundur ameliyata. Acele etmeyin veteriner araştırırken ama ağırdan da almayın. Çünkü bi girdi mi kızgınlığa evde çocuk hasta olmuş gibi ne uyku düzeni kalıyor ne sessizlik. Bi de öncesi sonrasında veteriner nasıl seçilir? Ameliyattan sonra nasıl bakılır araştırmanızı öneriyorum.