Sağlık ocakları aile sağlık merkezine dönüştüğünden beri durum değişti. Artık gebelere uyguladıkları aşı test vs için prim kazaniyorlarmis, tuttukları hemşirenin parasını kendi oduyorlarmis. Sağlıkçı olarak bakmıyorlar duruma, bir şirketin kâr marjini yüksek tutmaya çalışan çalışanlar gibiler.
Benim de öyleydi. Doktorumu değiştirdim. Şimdiki doktorum mesleğini çok seviyor ve insanlara karşı çok saygılı. Bana şu testi bu testi su aşıyı yapacağız diye emrivaki yapmıyor. Neyi neden yapmak gerektiğini neden önerdiğini anlattıktan sonra onayim var mı diye soruyor. Ben rahatladım doğrusu. Gebelik gibi hassas bir dönemde olmasam bir önceki doktoru dava ederdim. O kadar strese soktular ki beni sürekli sapik gibi aramalar, aranmak istemefigimi söylüyorum engelliyor başka numaradan aramalar çiğ çiğ saygısız emir dolu konuşmalar… Arayıp durmasın sağlık bakanlaginila bildirsin. Biz kimsenin kobayi değiliz; bizim bedenimiz bizim bebeğimiz bizim kararımız. Doktor hastaya vereceği tedaviyi ilacı testi hastaya açıklamak ve onun onayımı almak zorunda. Kafasına göre ona birşey uygulayamaz. Kaldı ki gitmemissiniz yanına demek ki bir talebiniz yok. Bebeğimizii çok şükür yabancılardan çok düşünürüz. Siz gibi ben de özele gidiyordum. Devlete gideceksem de kadın dogumcuya giderim.
Doktorum değişti rahat nefes aldım ben. Ama öncesinde sağlık bakanlığından aradılar ve çok rahatsız ettiğini belirttim. E devletten de şikayet ettim.