Bende test kasık ağrısı ve akıntı ile gittim smear istedi ve hpv16 pozitif çıktı aynı gün hamile olduğumu öğrendim , doktor smear sonucunda pozitif gelirse onkolojiye göndericem dedi , neyse aynı gün hemen özelden randevu alıp hem gebelik hem bu sonuç için gittiğimde doktor rahatlattı dedi ki smear negatif gelirse hiç korkma düzenli takip ederiz dedi 1 hafta sonra negatif geldi yani kanser değil , gebeliğin 3. Ayında bi smear daha aldı kansere dönüşen hücre varmı diye yine yoktu şükür , ama virüs olduğu için sürekli takip edilecek ama 2 yıl içinde sağlıklı beslenme ile bile vücut kendi atabiliyormuş , atmasa bile zaten bu virüslerin kansere dönüşme süresi 15 yılı buluyormuş o sürede zaten tedavisi yapılıyormuş , sadece normal doğumda bebeğin solunum yollarını etkilediği için doğum şekli sezeryan olacak yüksek ihtimal , korkmayın ve tecrübeli doktora muayene olun mutlaka ,