Eslem_1 20+4 ilk doz tetanoz aşımı oldum şimdilik iyiyim ama hafif göğüste sızlama ağrı oluyor sizlerde de oldu mu ?😊 bir de kolda hafif sızlama var üzerine buz koyanlar ve ağrıyı öyle geçirenler olmuş mantıklı mı? İğneyi vuran ebeye buzu sordum da gerek görmemişti 🤷🏻♀️🌸
Hande1nur Eslem_1 selam canım bende 4 gün önce 1.doz tetanoz aşımı oldum,hafif şişlik kızarıklık ve acı var,kolumu ilk gün agritti ama buz kompleks yaptim suan daha iyi ama şişliği duruyor biraz.xok ağrın varsa buz koy
gulsuayan Eslem_1 ben de dün 2. doz tetanoz asimi oldum göğüste agrim olmadı hiç ama kol agrim oluyor hiçbir şey yapmadım ben ya ne olur ne olmaz 2 gün sürüp geçiyor zaten
Kubra-nisan Eslem_1 benim de ikinci gebeliğim geçen hafta hemşire eşimi aramış aşı için o zaman 19 haftalıktım bazı sorunlardan dolayı gidemedim bugün 20 haftalığım gitsem yaparlar mı?
Eslem_1 Hande1nur çok ağrım yok kendiliğinden geçmesini bekleyeyim o zaman varla yok arası bi ağrı gibi şiddetli değil ovaladım biraz elimle orayı 😊 4 gündür şişliğin geçmemesi de enteresan zamanla inecektir elbet 🌸
Eslem_1 gulsuayan siz sabahta bana yazmıştınız tüm cesaretimi toplayıp gittim aşımı oldum normalde hiç istemiyordum ama bebeğin vebalini almak istemedim 🌸🤗 bi de ben sol tarafıma yattığım için sağdan vurmasını istedim ama yine de solu tavsiye etti ikinciyi sağdan mı vurdursam acaba ? 🤔
gulsuayan Eslem_1 ikiciyi en erken 4 hafta sonra yapacaklar zaten sol tavsiye ediliyorsa boş ver yine soldan yaptır sen 💚🙏🏼
Eslem_1 Tubmavi inşallah da hiç olmaz ama yan etki olması da aşının etkili de olduğunu gösteriyormuş sanırım yine de tam bilmiyorum bilenler yazarsa sevinirim🌸🤗 Şifa olsun 💫
Eslem_1 Kubra-nisan ilk gebelikte kaç doz oldunuz ve üzerinden kaç yıl geçti? Doktorum son 10 yıl içinde hiç yapılmadıysa 2 doz yapılması gerekir dedi evet 20. Haftamda yaptırdım ben de hatta beni nerdeyse 15-16 haftada çağırdılar da genelde yorumlara baktım herkes 20. Hafta civarı gidince 20 yi bekledim bugün 20+4 de yaptırdım 🌸💫
Kubra-nisan Eslem_1 ilkinde üç dü galiba hiç yıl geçmedi ki 😂😂kızım şimdi 9 aylık bende 5 aylık gebeyim
Eslem_1 Kubra-nisan 3 olmasına imkan yok 1. Ve 2. Doz arasında 1 ay 2. Doz ve 3. Doz arasında da en az 6 ay olması gerekiyor diye biliyorum oda doğum sonrasına denk geliyor zaten 😊 ayrıca ilk doğumda aşıları tam olana 2. Doğumda tek doz vuruyorlar hatta bazıları hiç vurdurmuyor sanırım doktorunuz ya da sağlık ocağına size bilgi vermediler mi bu konuda?
Eslem_1 tugbaacng ben sağ kol istemiştim sola vurdu 2. Ciyi sağdan vurdurmaya düşünüyorum inşallah 😊 bi de o kolu hareket ettirmeyin diyenler olmuş da hiç taş gibi hareket ettirmemek de bana mantıksız geldi kol egzersizi bile yaptım biraz iyi gelir diye 😅
tugbaacng Eslem_1 2. Hiç acımıyor. Burda yazanlarda da okudum, kendimde de öyle oldu. 2.nin hiç ağrısı sızısı olmuyor. Hareket ettirmemek mümkün değil tabi de, üzerine yatmamaya çalışın. Zaten ağrımaya başlarsa istesenizde hareket ettiremiyorsunuz 😂😂
nec5139 Eslem_1 benimde tam tersi. Sağ koluma yaptı ve baya ağrıdı. Çünkü her işe o el ile uzanıyorum. Oynattıkça ağrıyordu. İkinciyi soldan yaptırdım. Onda da ağrı oldu ama sağ kol gibi değildi
Eslem_1 tugbaacng 2. De de ağrı yaşayanlar olmuş mesela üstte gülsu adında bir bayan yazmış okudunuz mu bilmiyorum 😊 ben de şu an ağrı geçti gibi hissetmiyorum sanki ama bazen göğüste bi sızlama oluyor bu göğüste sızlamayı da bi tek ben yaşadım herhalde başka kimseden duymadım 😂 bize evlatlarımıza şifa olsun 💫🤲🏻
Gny18 Ben ilk gebeliğimde yurt dışında oldugum için hiç bir aşı olmadım hiç bir ilaç kullanmadım. Şimdiye kadar aşı bile olmadım corona aşısı hariç. Acaba tetenoz aşısı da dahil diğer aşıları olmam zorunlu mu? Bilgisi olan var mı?
nec5139 Gny18 ameliyat araç gereçlerinden tetanoz olur diye yapıyorlar. Gerekli diye biliyorum ama yaptırmak istemezseniz yine de size kalıyor sanırım
Eslem_1 Gny18 ben de başta düşünmüyordum ama doktorum önerdiği için bebeği riske atmamak adına yaptırdım sonuçta ameliyata gireceğiz ekibe yüzde yüz güvenemedim doktorun yanındaki sağlık çalışanları hata yapmış olsa bebeğe enfeksiyon vs bulaşsa bu vebali almak istemedim açıkçası bebeğe de bıçak değecek göbek bağı kesilecek sonuçta 🤗 ama doktorunuz ne diyor bazı doktorlar önermiyor ama onlar nasıl sorumluluk alıp da önermiyorlar ben anlayabilmiş değilim🤔
nec5139 Eslem_1 beni biontech den daha çok etkilemişti. Baya ağrımıştı kolum. Vurulduğu yeri arada ovala demişti hemşire. Topaklanma olmasım diye. Geçmiş olsun. Korkma hepimizde oluyor
Eslem_1 nec5139 şimdi daha iyiyim buzla kompres yaptım ara sıra evet ovalıyorum başka da bi etkisi olmadı zaten buna da şükür 🌸🤲🏻🤗