Nazkin Canım çok geçmiş olsun.Hikayemiz benzer, bir farkla tabi.Bende benzer riskleri yaşadım ve atlattım sayılır.Sana moral olsun diye anlatıcam.Şuan 32+2 yim.
21+5 ayrıntılı ultrasonuma kadar ne ilişki yasağım ne deniz gezme vs yasağım vardı.Ama biz eşimle her şeyi bir kenara ittik,hep dikkat ettik.Bi kendime kahvaltı hazırladım o kadar.Ev işi yaptırtmadı.
Ayrıntılımda 4 temmuz günü; bebeğim,plasenta ve suyu iyiydi.Sonra bir den doktorların yüzü değişti.
“Servikste 20mm kısalık 7mm açılma ve hunisel yapı görüldü.Amniyon kesesi kanaldan 1cm aşağıda” dediklerinde anladım.Latince bilmem tıp okumadım ama serviks neydi bahsettikleri konu neydi anlamıştım.
Rahim ağzımda yetmezlik vardı,normal boyun yarısı kadar kısalmıştı ve açılmam vardı.Üstelik kese biraz aşağı inmişti.Yani kesem açılabilir ve erken doğum olabilirdi.
1 hafta sonrasında tüm riskleri kabul ettik,bu arada açılmam daha da arttı 1cm olduydu.Serklaj işlemini kabul ettim,rahim ağzına dikiş atıldı.
Ameliyatta bir komplikasyon olmadı,iğneler haplar hastanede yattım.Yüreğim ağzımda,neler adadım neler yapmadık ki.
Normal gebeler 4 haftada bir dr gelirken ben her ptesi cuma mecbur kontrole gittim 2 ay boyunca.Evde hep sadece wc çıkmaya,4-5 günde bir sadece bi şampuan yapıp 5dk da duştan çıkmaya başladım.Haftalarca yattım genelde.Doktor izin verdikten sonra toplamda 3-4 kere sokağa çıktım.
Çok şükür ama yatarak öyle böyle bugünlere geldik.Şimdi evladım 35 hafta ile uyumlu gidiyormuş.
Dilerim sizin hikayenizde bizimki gibi güçlü olur.Bol bol dua et,Rabbime emanetiz.
Tek dileğim,zamanında doğsun da gerekirse günde 1 saat uyutsun her yer boklu bez olsun üstüm kusmuk olsun hiç umrumda değil.Sağlıkla doğsunlar yeter ki.
Kendime okuduğum gibi sana da okudum.Sende bol bol inşirah meryem yasin surelerini oku.Salatavat getirip hep elimle sevdim karnımı.
Allah ve melekleri yar ve yardımcınız olsun.