Twity82 damar benleri karacigerde ve cilt yuzeyinde siklikla gorulur zaten dogum lekeleri de keza oyle bunu kadinin elini surdugu yerde bebegin ayni yerinde leke olmasi sacmalik otesi hicbir mantigi yok varsa aciklayin lutfen. Bunlar tabiki hurafe, hurafeler hep birilerinin kaynimda da var komsunun akrabasinda da olmus diyerek bugunlere gelen bazen koruma amacli bazen korkutma amacli hikayelerdir. Keza ciger yiyip bebeginde leke cikan olmasi bu safsatayi dogrulamaz sonucta yuzbinlerce milyonlarca milyarlarca ciger yiyen ama bebeginde ayni yerde ben leke bulunmayan anne var zaten. Biri de benim gayet kestim dogradim yedim illaki dokundum da dikkat etmedim hic dikkat etmem gerektigi halde ama bebegimde boyle bir leke yok milyarlarca insanda da yok. Zaten bu tarz hurafeler genelde ortadogu kaynaklidir. Nedense dunyanin kalanini etkilemez hep ayni veya benzer cografyada gorulur anlatilir. Bu ciger meselesi de cig ette bulunan zararli bakterilerin rahimdeki bebege zarar verebilme ozellikleri oldugundan ve sakatatlarda daha fazla oldugundan uydurulmus. Anne ve bebegi koruma amacli yani. Yoksa ciger uzerindeki bakteri annenin cildine nerden nufuz ettiyse ordan rahme ulasip bebegin icinde bebegin cildinde ayni noktayi bulup ben tam burda leke olusturacak kadar cogalayim diyecek kadar akilli degil boyle bir sey yok utopik bile degil eger bu mumkun olursa kemoterapinin olumsuz etkisinden kurtulacak kanserli hastalar ama henuz boyle bir bakteri maalesef yok. Bir seyin hurafe olup olmadigini ogrenmek de cok kolay. Bilimsel aciklamasi olup olmadigini akilli telefonlarinizdan ogrenebilirsiniz bilgiye ulasmak bu kadar kolay artik. Kutuphane gitmeye ansiklopedi karistirmaya bile gerek yok. O yuzden hurafeye hurafe diyoruz kolayca. Ilimden dogrudan şaşmayin efendim. Bebeler dogunca daha cok hurafeler duyacaksiniz kulak asarsaniz isiniz zor.