Pnarakbs1 gelişimini olumsuz etkilediği bilinmesine rağmen kadınlar gebelik süresince sigara içmeye devam etmektedir. Nüfus ve Sağlık Araştırması sonucuna göre ülkemiz için gebelerde sigara içme oranını yaklaşık %15 olduğu saptanmıştır. Yapılan çalışmalarda gebelik sırasında sigara kullanımının yüksek olması, sigaranın ortaya çıkarmış olduğu risklerin de artmasına neden olmaktadır. Nikotin plasentadan geçer, fetal dolaşımda saptanır ve amnion sıvısında anne kanındaki miktarın %88’i kadar bulunur. Sigara kullanan gebelerin plasenta ve damar yapısında değişiklikler meydana gelmektedir. Sigara kullanımı plasentada yapısal farklılıklar yaratmanın yanı sıra plasental dokunun hasarına yol açarak plasental yetmezliğe neden olabilmektedir. Bu nedenle fetüse yeterli miktarda oksijen taşınamamakta ve fetüste intrauterin gelişme geriliği ortaya çıkabilmektedir. Gestasyon haftasına göre miadında doğmalarına rağmen düşük doğum ağırlıklı bebekler dünyaya gelmektedir. Gebelikte sigara içilmesi veya ortamdaki sigara dumanının solunması, fertiliteyi, fetusun gelişmesini, gebeliğin her safhasını, doğumu, bebek sağlığını ve gelişimini etkilemektedir.
*nette yazıyor biraz araştırın içesiniz gelmez yine de içmek isterseniz siz bilirsiniz 🤷🏻♀️