Muayene kaydı olmasını istemelerinin sebebi hasta hakkında hastanın ifadesi dışında hiç bir bilgiye sahip olunmaması. Elbette ki daha önce hiç kayıt olmasa da devlet hastanesi sen git özelde yap demez ama size doğumla ilgili nasıl müdahale edeceğini bilmesi açısından elinizde özeldeki ultrasonlarınızı tahlil sonuçlarınızı götürürseniz herkes açısından daha iyi olacaktır. Belki hastanın kan değerleri çok düşük, belki bulaşıcı hastalığı var, belki bebeğin kilosu fazla, suyu az ya da fazla, haftasıyla uyumlu değil filan bunların bilinmesi hastaya yaklaşımı etkiliyor.