Babymomma
Konu beni ilgilendirmiyor aslında. Kimin ne düşündüğü de umrumda değil. Bir anne adayımız post açmış sigara içtiğini ve aslında bu durumdan hoşlanmadığını ama bırakamadığını yazmış kendisi gibi olan var mı bunu öğrenmek istemiş. Ama altına bana göre o kadar hadsizce yorumlar yapılmış ki
Bu beni biraz sinirlendirdi. Nasıl bırakamıyorsunuz can taşıyorsunuz yazık değil mi zehirliyorsunuz çocuğu bende içiyordum ama bıraktım bırakamıyorum diye bir şey yok isteyen bırakıyor gibi. Yani o kadar şaşırdım ki gerçekten nasıl bu kadar rahat yargılarcasına suçlarcasına yorumlar yapılıyor bunu anlamıyorum. Sonuçta her beden farklı, her anne adayının içinde bulunduğu durumda farkı ( stres gibi) bırakamayabilir anlarım bende bunlardan birisiyim. Ama ben bununla alakalı bilimsel bir çalışma yok diyorum, nasıl yok diyip gülüyor bir de 😂 ya kardeşim var mı? Hani kim açıklamış. Bu durumu benim kadar kimse araştırmamıştır belki de çok araştırdım çevremdeki örnekleri gözlemledim. Bende memnun değilim evet ama yargılamak kimsenin haddine değil bence o şekilde sert konuşmak. Ne diyorlar. Sigara içen anneler de erken doğum riski olur, düşük doğum ağırlığı olur vs vs. Ben bu ve benzer sorunları olan ama ağzına sigara vurmamış insanlar biliyorum yakinen tanıyorum. Yani bunu içersen %100 böyle olur veya içmezsen %100 sağlıklı bebeğin olur gibi bir şey yok bunu kimse iddia edemez. İnsanlara vebal yüklemek kolay ama. Sigara içiyorsan en ufak bir olumsuzluk ‘ sigara içtin ondan oldu ‘ tepkilerine sebep olacak çünkü. İçmemiş sağlıklı beslenmiş olsaydı da Allah’ın taktiri diyeceklerdi. Sigara genel itibariyle sağlığa zararlı bu konu bu. Yok içtiğin duman direk çocuğa gidiyor falan geçsinler bunları yani içilen dumanın çocuğa gittiği falan yok. Saçma bir şekilde uzayan ve uzatılan bir muhabbet oldu bu. Ama en basından kızın yazdığına verilen tepkileri okursanız beni anlarsınız. İnsan gerçekten sinirleniyor ve nasıl böyle yorumlar yapılıyor diye şaşırıyor açıkçası