Naneliayran yani şöyle söyleyim ilk gebeliğimde 20. haftaya kadar devlete gittim hatta 20. haftada perinatolog detaylı ultrason yaptı kimse bana rahim ağzın kısa demedi . ertesi gün özele gittim sadece detaylı da devlette bebeği göstermediler diye çok üzüldüm özele bebeği görmek için gitmiştim . doktor ultrasonla bakarken farketti bi sorun var alttan bakmam lazım dedi . vajinal baktı ve rahim ağzın kısa dikiş bile gerekebilir , burda atarsak doğumdan fazla para ödersin dedi ve başka bir araştırma hastanesine yönlendirdi beni acilen . ertesi gün gittiğimde 19 a düşmüştü rahim ağzı uzunluğu . normal sayılabilmesi için 40 mm olması lazım . ben biraz doktorun deneyimi ve hassasiyetiyle ilgili olduğunu düşünüyorum . detaylı güzelce bakarsa farkeden ultrasonda da .