Mervettt sen tarihleri iste çünkü sağlık bakanlığına göre bir gebenin sağlık ocağı tarafında zorunlu yapılması gereken izlemleri var.Benşm yazdığım 4 tarih zorunlu mesela hem onlara hem bana.Ki faydasını da gördüm.
Ayrıca an geliyor insan hastanedeki doktora soramadığı veya sormayı unuttuğu bir şeyi sağlık ocağında da sorabiliyor.
Gebe eğitim mevzusu özellikle beni çok mutlu etti.Sağlık ocağının beni gönderdiği gebe eğitimleri sayesinde forumda, osurdum çocuk düşer mi? 18 hafta oldum niye hissetmedim? leke geldi sizde de oluyor mu? şeklinde akla gelen her türlü soruyu sormak zorunda kalmadım.
Gebe eğitim sınıfımda hep 2-3 kişiydim hatta bir derste tek kişiydim özel oldu.Anladım ki çoğu kişi ya gelmiyor ya haberi yok, sağlık ocağına gitmek için “beni çağırmadılar 20. Haftama kadar” diye düşünmek de derslerden geç haberder olmaya sebep oluyor.
Ebe ye gidince sorun, halk sağlığı merkezlerinde ücretsiz gebe eğitimi varmış.Bende gitmek istiyorum diyin.
Türkiye’nin tüm illerinde varmış çünkü.