Mervettt Sağlık ocağına, gebeliğim netleşip kalp atışlarını duyduktan sonra 7 haftalıkken gittim ve kaydoldum.
Bana bir kağıda gelmem gereken tarihleri yazdı ve aşı kartına ilk aşı tarihini yazdı.Ayrıca ilgili doktorun tlf ile ebe kendi cep tlf yazdı.
5 haziran 17+5 : izlem
3 temmuz 21+5 : aşı(tetanoz 1.doz) + izlem
13 ağustos 27+4 : aşı(tetanoz 2. Doz) + izlem
9 ekim 35+5 : izlem
Benim takvimim bu şekilde ve son ekimdeki zorunlu gideceğim tarih kaldı.
İzlemlerde bebeğin kalp atışlarını dinledi,şikayetim var mı sordu? Olası o haftalarda yaşayabileceklerimi anlattı.İzlemlere giderken, izlem tarihinden 15 gün önce eğer hastanede kan idrar vermediysem, sabah erken aç gidip sağlık ocağında tahlil de yaptılar.
Bebek aşıları hakkında bilgi verdi.
Doğum sürecini anlattı.
Evde yapabileceğim masajları,(perine/bel/bacak vs) anlattı.
Genital bölge temizliği nasıl olmalı nelere dikkat etmeliyim anlattı.
Halk sağlığı merkezindeki ücretsiz gebe eğitim dersleri hakkında nerede hangi tarihlerde oluyor bilgi verdi, son 2 dersim kaldı.Cıcığına kadar sorulara cevap buluyorsunuz o gebe eğitim kurslarında üstelik devlet veriyor ücretsiz.
Bunların dışında troid hapı kullanmam gerekti, 15 haftalıktım neticeyi söylemeye bugün böyle oldu diye gittim.13-16 haftalıkken lekelenmem oldu, acile gittik.Ertesi günü ebeme de anlattım durumu.
Geçen hafta felaket ağrım oldu,kemiklerim zonkluyordu sabahın 9unda cebinden aradım beni muayene etti.
Oturduğum yerde 2 tane sağlık ocağı var mahalleme bakan, ilk gittiğim ilgisiz şu gün git gel şeklindeydi.Bu sağlık ocağının tüm hekimleri filan ilgili ki öyle olması gerekiyormuş.