Gencanne01 öncelikle çok geçmiş olsun. Safra asidi testi yaptırmalısınız ona göre birde gastrontoloji uzmanıyla görüşmelisiniz. Ama sizin zaten 38 hafta olmuş bir an önce bir doktora görünün çünkü bu hastalıkta 37 yi geçince risk olduğu söylendi bana. Yani 38 i görmeden almamız lazım dediler. Bende 28 ağustosta son kontrolüme gidicem ve sonra ki haftada da doğurmam gerekiyor. Bu hastalık için gerekli testler şunlar:
- Alt ast değerleri ölçümü
- Safra asidi ölçümü
- İdrar tahlili
- Ultrasonla böbrekler ve safra kesesine bakılmalı ki taş felan var mı
Ben öğrendiğimde 33 haftalıktım kendi doktorum hemen bir uzmana görün ben seni doğuramam dedi. Alel acele bir profesör bulduk. Yalnız bu tahlillerden sadece ultrason dışındakileri sağlık ocağı karşılıyor diğeri ücretli ve maalesef 250₺ felan. Bize söylemedikleri için eşim o gün özele 1000₺ ödeme yaptı nerdeyse.