Prolaktin hormonunun yüksek olması hamile kalmayı zorlaştırır ama engel olmaz. Emzirirken de bu hormon yüksektir. Ama 2-4 saat arasında sürekli emzirmek gerekiyor prolaktinin hep yüksek kalması için. Yani süt korur gibi bir durumun garantisi yok. Yanlışlıkla hamile kalınmıyor kısacası korunma olmadığı için hamile kalınıyor.