Ulkermadn ben 32.haftada doktora gittiğimde nstde baya bi sancm çıktı ama benim ilk gebelik olduğundan ne olduğunu anlamamışım.
Sancı/kasılma aynı şey ve şöyle oluyor tarif edeyim; alttan biri idrar keseni sıkıyormuş gibi başlıyor yukarı doğru yavaşça karnın sertleşmeye başlıyor ve nabzın artıyor benimkinde çarpıntı da eşlik ediyordu herkeste öyle olmuyormuş. Karnına dokunduğunda sanki kemiğe dokunuyormuşsun gibi sert oluyor bi 45-60 sn sonra düzeliyor, kabız olduğunda çok yediğinde artıyor.
Benim tüp bebek olduğu için en başından bu yana progestan kullanıyordum vajinal fitil şeklinde ve proluton 500 mg iğne haftada bir(bu 32ye kadar devam etti- fitil 36ya kadar) bunlara ek olarak sancım çıkınca dr adalat crona başladı günde 1 adet yatmadan önce. O baya etkiliydi.
En basit şekilde şöyle sertleşme varsa korkma doktora söyle ilaç verir, ağrı eşlik ediyorsa kork ama nasıl bi ağrı günlük hayatına devam ettirmeyecek bi ağrısysa kork. Nişan gelmişse kork, idrarını tuttuğunda hala sıvı akımı varsa yani amniyon sıvısı o zaman tedirgin ol doktor bana böyle dedi. Ağrın yoksa sertleşme halledilir, nişan ağrı ve su gelirse sıkıntı.