hanzade0 Merhaba, doktorum yarın ilk defa muayene edicek ama alttan muayene edeceğini söyledi hamileyim, bu muayenenin nedeni ne sizce ve nasıl yapılıyor yani bir etkisi var mı?
ArelinAnnesi01 hanzade0 haftan çok erken 😏 acelesi ne anlamadım bence beklemeli bana da ilk hamile kaldığım haftalarda dedi ben istemedim. Sizinkinin bakma amacı ne bebek görünmedi mi?
Deletedmom_33 hanzade0 Vajinal ultrason ile bakılıyor. Bende 14.haftaya kadar vajinal muayene oldum hep. Bir sorun yaşamadım. Benim için zaten göbekten veya vajinal aynı. Sade vajinal daha net görüntü veriyor
elfmoom hanzade0 ben ilk baştan beri vajinal muayene oluyorum. hem vajinal ultrason hemde vajinal muayene. özellikle rahim uzunluğu için vajinal bakılmalı, karından bakılan ultrason doğru sonuç vermez ama tamamen karar sizin
incisu hanzade0 kalp atışı kese falan görüldü mü yoksa ilk kez mi muayene olacaksınız ilk kez olacaksan kabul edemeyeceğim dersin buna hakkın var başka doktor bulursan karından bakar mutlaka
SelinYakgul hanzade0 benimde o hafta alttan bakıldı canım kalp atışını duymak için 🥰 demişti bana doktoruma🥰🧿
hanzade0 incisu Evet ilk kez bu şekilde bakacak ilk gidişimde kan tahlili istedi beta hcg değerim yüksek çıktı yarına çağırdı alttan muayene edeceğim dedi
Yagmur_Metinn Canım bazen bebek çok küçük olduğu için karından bakıldığında kalp atışı duyulmadığında veya geç duyulduğunda alttan muayene yapılıyor. Bir sakıncası olmadığını söylüyor doktorlar ama sen yine de istemezsen yaptırmayabilirsin birkaç hafta bekleyip karından baktırtabilirsin
hanzade0 Yagmur_Metinn Hmm anladıım canım🌸 ilk defa böyle bir muayene olacağım daha önce karından vs bakmadı zaten 2. gidişim olacak bu bunda bakacak oda alttan bakacağım dedi ben de bilmediğimden bir danışmak istedim sizlere internette başka şeyler çıkıyor alakalı alakasız ve kimi zararlı olabileceğini söylüyor
Sevda555 hanzade0 yok canim icin rahat olsun ben tüp bebek yaptirdim ve hep altan bakti tuttu kalp atislarina falan gene altan bakti keseye falan yani bi sakjncasi yok korkma benim doktorum prof oldugu icin ve tüp bebek yaptigim icin kendime ikinci doktor edimdim oda karnimdan bakiyo
charlottececi hanzade0 ben kendim doktora dedim alttan bakin nolur belki kalp atisi goruruz diye icim rahat etsin istedim. Doktor da once karindan bakcam goremezsek alttan bakacagim zaten dedi ☺️ Hicbir zarari yok hatta bebeği keseyi daha ayrintili gorur. Karindan bakinca gorundu benim minikler. Kalp atislari da gorununce doktor alttan muayene etmedi. Ablam doktor onun da iki cocugunda hep ilk muayenede alttan bakmislardi o dedi hatta bana hazirlikli git alttan bakabilir diye 😁
hanzade0 ArelinAnnesi01 Bu ikinci gidişim olacak ilk gidişimde kan tahlili idrar tahlili istedi Allah’a çok şükür temiz çıktı sonuçlarım ve beta değerim yüksek çıktı şimdi ikinciye çağırdı oda alttan muayene etmek için
BuseAy hanzade0 Nasıl içiniz rahat edecekse öyle yapın tabikii ama alttan muayenenin her hangi bir zararı yok bebek için. Benim 13. Haftama kadar her muayenem alttan oldu hiçte bir sorun yaşamadım ki doktorum son derece tecrübeli bir doktor asla zararı olmadığını, çok az bile risk olsa doktorun böyle bir risk almayacağını her seferinde döne döne söyledi.
ArelinAnnesi01 hanzade0 normalde sebep söylemesi lazım hani bebek görünmeyip bakmak isteyen var bende öyle oldu sonra ben yok diyince bekledik 2 hafta sonra belli oldu
hanzade0 Deletedmom_33 Öyle mii, kafam çok karıştı daha ilk gebeliğim biri öyle diyor biri böyle randevu bulmakta zor olduğu için ertelemek istemiyorum
charlottececi hanzade0 karindan kalp atisi gorunmezken vajinalde gorulebiliyor 6 haftada ☺️ Endiselenmeyin doktorunuz hic bebeginize zarar gelsin ister mi? Ulturasonu vajinaya sokuyor bebek ise rahimde zaten ☺️
ipekveatlas hanzade0 alttan muayene hic bi sekilde erken doğuma düsüğe sebebiyet vermez (eğer son aylar değilse) bende ilk ultrason muayenemde alttan oldum çünkü en sağlıklı böyle görebildik bebeği
hanzade0 ipekveatlas Düşüğe sebep oluyor diyince ben biraz endişelendim az önce açıkcası ama galiba doktor alttan bakacağım dediyse açıklamasını da yapar inşAllah başlamadan önce çünkü bana bir şey demedi
Deletedmom_33 hanzade0 genelde baktırma düşük olur tarzı şeyler söylerler. Kaynanam da bana deyip duruyordu. Hatta ilk transferimde kalp atışı durmuştu kanama ile. Alttan muayene ediyorlar ondan mı diye bile şöyledi doktor ısrarla embriyoda sorun vardı demesine rağmen 🙄
FusunF hanzade0 canım doktorun bir zararı olsa bakmaz zaten sen kimseyi dinleme doktorunu dinle keseye falan bakar Bebeğe bakar ben 7.haftada gitmiştim zayıf olduğum için karından baktı göremezsem Altan bakarım demişti