a-melis Sezaryen ne kadar doğum şekli de olsa bir ameliyattır. Vücudunuzda 7 kat bir kesim gerçekleşiyor. Bunun içinde kaslar, dokular, sinirler var. He rkat kapatılırken dikilerek kapanıyor. Siz dışarda bir dikiş bile görmüyorsunuz ama en zor 7 ameliyattan biriymiş sezaryen. Kolay değil. Ameliyata girdiğiniz gibi hoop diye ayaklanmıyorsunuz.
Benim ikinci sezaryenim olacak. İlkide makat duruştan sezaryen oldu. Adımlamak,kalkmak,oturmak, gülmek,öksürmek hele hapşırmak o kadar zor ki. Bu dediklerim en çok 3 gün zorluyor ama. Sonra gün geçtikçe azalıyor. Önemli olan kendinize hadi iyileşeyin diye diye yüklenmemek. Vücudunuza da izin vermek. Ne haraketsiz kalacaksınız ne de zorlayacaksınız. Dikişler kuru kalmalı, sık havalandırmaalı. Tuvalete oturmak evet zor, hele yer tuvaleti ilk bir hafta bence imkansız gibi bir şey. Klozete bile gidip gelirken ter su içinde kaldım ben. Ama 1 hafta idare ettikten sonra yapabilirsiniz. Ikınmadan,zorlamadan,kabız olmamaya dikkat ederek.
Bol su tüketin. Anesteziyi atmak için özellikle. İlaçlarınıza ameliyat sonrası evdede aksatmadan kullanın. Antibiyotik ve demir ilacı verecekler. Verzse doktorunuz unutursa söyleyin,hatırlatın.
Spinal olacaksanız kahve bitter su olmazsa olmazlardan. Korkmayın en zoru ilk ve ikinci gün. Sonra daha kolay.