55alp34 biraz uzun olacak ama faydalı olur inşallah benim kızım 21 aylık Maşallah söylemediği kelime yok yani her şeyi tam söyelyemiyor elbette ama her deidğimizi tekrarlıyor 5 kelimeli cümle dahi kurdu “anne , abla gitti baba otobüsle gitti “ benzeri . Erken konulmasında en büyük etken bence genetik çünkü bende iki yaşındayken her şeyi diyebiliyormuşum diğer etkenlerde iki tane büyük ablası var ve her gün onunla konuşan ilgilenne kitpa okuyan çok sürekli bir sohbet konuşma çabasında olduğumuzdan oda erkenden söktü çok şükür ama geç konuşma tek başına bir zeka engellliği veya başka büyük bir problem anlamına gelmiyor etrafımda üç tnaıdığım var ilki çocuk şuanda 12 yaşında ama 5 yaşıja kadar falan düzgün konulamadı annesi bşr kaç kez dr ye göttürüd onun problemi tablet ve televizyon bağımlılığıydı ve aile çocuğuyla pek ilgilenmiyordu sonra dan düzeldi şuan zekası da yaşıtlarıyla bir diğer bebeklerse şuan biri 2,5 diğeri 3,5 yaşında şu 6 aya kadar ikiside konulmuyordu iksiide anna baba abla gibi 3 5 kelimedne falzasını diyemiyordu büyük olanın ailesi dr ye götürdü dr bol bol kitpa okuyon sohbet edin demiş şuan son durumunu biklmiyorum küçğk olanı da ailesi götürdmei dr ye diye biliyorum ama onunki de önemli bir problem değildir diye düşünüyorum . İşin özü geç konuşmada bir kaç etken var genetik, tv, ilgiizlik vb. Ve kızlar erkelre göre dah erkne konuşuyor buda kanıtlnamjş bir şey bence oğlunuza bol bol konuşun telefonu yarım saat bile vermeyin bol bol kitpa okuyun ve konulması için zorlayın yani bir şey isityorsa bi hece de osla çıkartsın üsteleyin biraz işaret edince hemen anlayıp yapmayın isteidğini yani ☺️ Umarım faydalı olur dediklerim . Korkmayın inşallah sıkıntılı bir durum yok ortada 😊