55alp34 benim oğlumda 2.5 yaşında , harflere kadar öğrenmiş merakı vardı harflere bikaç kez o sordu ben söyledim yarısından çoğunu öğrenmiş . seslerini de çıkarıyor harfleri de tanıyor . onun dışında zaten şekiller renkler kavramlar hepsini biliyor . ama konuşmuyor . anne baba mama kaka 😅 hayvan sesleri falan çıkarıyor . o kadar gerisi yok bizde de henüz . üstüne de gitmiyorum . doktora söyledim rutin kontrolde , inattan konuşmadığını düşünüyor o da . büyüklerin çok baskısı oldu hadi artık konuş artık diye . yanında hep bi niye konuşmuyor bu çocuk ne zaman konuşcak bu çocuk . ben onları fırçalamaktan bıktım onlar söylemekten bıkmadı . yani konuşmuyor olabilir ama anlıyor . çocuğun konuşacağı varsa da konuşmuyor . üzerine psikolojik baskı oluşuyor . sizde müsade etmeyin . bi de herkes çok biliyor ya , yok işte istediğini hemen verme falan diye . en büyük yanlış bu aslında . çocuk anlıyor sadece konuşmuyor . kendince istediği şeyi anlatıyor ama şimdiye kadar onu anlarken birden neeee ? efendim anlamıyorum seni ne diyosun vs diyince iyice hırçınlaşıyorlar , anlaşılmamışlardı hissediyorlar . aksine efendim annecim ? su mu istedin , anladım tamam sana su veriyorum . al bakalım su diye çokta abartmadan istediği şeyi tekrarlamamız gerekiyor .