Kumpr çok geçmiş olsun, amniyosentez kesin tanı için gerekli olan işlem. Maalesef her şey normal görünse bile ayrıntılı ultrasonda perinatolog bana”Gayet sağlıklı görünen bir bebek ancak kesin bir şey söylemek sadece amniyosentez sonucu olur” dedi. Ben yaptırmak istemedim çünkü bir aksilik yoktu ama eğer aksilik olsaydı yaptırırdım. Fetal dna testi de yaptırabilirsiniz. Amniyosentez kadar kesin sonuç verir mi bir doktorunuza danışın bence, eğer o da yüksek oranda doğru çıkıyorsa sıvı aldırmak yerine kan vermek basit bir işlem onu tercih edebilirsiniz. Çevremde amniyosentez yaptırıp da çocuğunu düşüren hiç kimseyi duymadım, böyle şeylerde ben kulaktan dolma bilgilerle hareket edilmemesi gerektiğini düşünüyorum. Sonucta yüksek bir risk olsa hangi doktor bu işlemi yapmayı göze alabilir ki? Risk yok denemez tabi ki ama ona bakarsanız rahim kapalı kutu, 9 ay boyunca her dakika bir şeyler olma riski var. Benim ense kalınlığı 2.2 çıkmıştı doktor onu bile yüksek buldu açıkçası ama kan sonucuyla birleşince cok sükür bir sıkıntı çıkmadı. Sağlıkla kucağınıza alırsınız inşallah 🙏🏼💕