Merhaba siğilleri yakma işlemiyle de alıyorlar , benim almışlardı öyle ama o zaman test falan yapmadılar , ama smear yaptırdım hpv16 pozitif çıktı ama kanser yok şuan , doktorum 3. Ayda bi daha smear aldı yine kanser hücresi oluşmamıştı çok şükür , artık bi daha doğumdan sonra bakılacak , bazen vücut 2 yıl içinde bu virüsü kendi atabiliyormuş , beslenmemize dikkat etmemiz gerekliymiş , ve heryerden bulaşabiliyormuş , ben anlamadım nerden bulaştı çünkü eşimde hiçbirşey yok , doktor klozetten bile bulaşır demişti , kadın olmak gerçekten çok zor , 🙁 bir de normal doğum esnasında bu virüs varsa çocuğun solunum yollarını etkileyebiliyormuş , ben hiç riske atmadan sezeryam isterim ,