Herkese merhaba,
Bebeğim artık 1 aylık oldu. Ben anca yazabiliyorum. Hamileliğim son dönemlerinde sık sık doğum hikayeleri okuduğumdan, kendi tecrübemi de paylaşmak istedim.
Benim pazar günü sabah nişanım geldi. Hafif pembemsi akıntı şeklinde. Başka bir şikayetim yoktu. O gün gayet normal geçirdim. Akşam iştahsızlık hafif mide bulantısı vardı. Dışarı yemeğe çıktık. Sonrasında parka gittik ve bol bol yürüyüş yaptık. Ara ara ağrı geliyor gibi hissediyordum ama konduramıyordum da. Eve dönünce duşumu aldım uzandım derken gece 12 gibi ağrılarım başladı. Saat tutmaya başladım. Okuduğum doğum hikayeleri gibi benimde önce uzun aralıklarla sonra sıklaşan bir sancı bekliyordum. Ama öyle olmadı. Ortalama 5 dk arayla gelen 30 saniye süren sancılarım oldu. Ve dakika aralıkları tutarsızdı. 5 dk 7 dk tekrar 5 dk gibi.
Sabaha karşı 3-4 gibi çamaşırımda adet kanaması gibi kan gördüm. Biraz bekledim ama baktım kanama hafif hafif devam ediyor. Öyle olunca korktum. 5 gibi hastaneye gitmeye karar verdik.
Doktor muayene etti gelen kanamayı nişan olduğunu söyledi. Bu arada hala kanamam vardı az az. 3 cm açıklık olduğunu söyledi yatış verdi.
Epiduralim takıldı ama daha sancı dayanabildiğim bi sancı olduğu için ilacı istemedim. Nst de sancım 60 larda çıkıyordu. Öyle devam etti. Saat 12 ye doğru açılmam 7 cm falan oldu. Ama hızlandıralım artık dedi doktorum suni sancı takıldı. Suni sancı sonrası sancılar biraz daha acıtmaya başlayınca epiduralden ilacı da yaptırdım. Bu arada odada yürüyüş, pilates topunda hareketler yapıyordum. Sancılarım 2-3 dk da bir 30 sn şeklindeydi. Saat 13:30 a kadar böyle sürdü. Artık makatımda baskı hissediyordum ebeye söyledim muayene etti tam açıklık dedi doktoruma haber verdi. Odada ıkınmalara başladık. Çökerek, yatakta 5-6 defa sancı geldikçe ıkındım. Artık baskı git gide arttı. Sonra doğumhaneye indik.
Doğumhanede doktorum geldi. Sancım gelince kuvvetli şekilde ıkınmamı söyledi. Bebeğin o kanalda çok uzun süre kalmasını istemiyoruz, sancın gelince kuvvetli nefesini al ve ıkın dedi. Çok az kesi olacak dedi kesti ama hiç hissetmedim. Zaten o kadar baskı hissediyordum ki. Sancım geldi, ıkınmaya başladım bebek geliyor dediler. Nefesim bitti tekrar hızlıca alıp ıkınmaya devam ettim ve bebeğim doğdu. Epidural bir doz daha yapalım dediler ama artık onun etkisi geçmeye mi başlamıştı bilmiyorum ben dikişlerimi biraz hissettim. İstersen uyutalım dedi anestezi doktoru,hep yanımdaydı. Uyumak istemedim. 10 dk sürdü dikiş. O sırada bebeğimi kucağıma verdiler o kadar güzel bir duygu ki. Allah isteyen herkese nasip etsin çok dua ettim.
Bu arada Çok dikişim var sandım uzun sürdü gibi geldi doğum sonrası ebeye sordum doktorumun estetik diktiğini o yüzden uzun sürdüğünü söyledi. Eğer doğumhaneye inmeden epidural bi doz daha yapılmış olsaydı büyük ihtimal dikişlerimi de hiç hissetmezdim.
Ama gerçekten bebeği görünce herşey unutuluyor. Dikişlerim yapılırken de hep gözüm bebeğimdeydi. Doğumhaneden çıkarken herkes şaşkınlıkla bekliyordu çok çabuk ve hızlıca gerçekleşti. Sonrasında da dikişler biraz sızlıyor. Ama dayanılmıcak bir acı değil.
Ertesi gün taburcu olduk. Duş alabilirsin dediler. Duştan ve büyük tuvaletten sonra baticon sür dedi doktorum. Bir de parol verdi. Yaklaşık 4-5 gün sonrasında dikişlerde artık iyice hafifliyor oturunca falan acısı kalmıyor.
Herkesin süreci ve acı eşiği farklıdır. Umarım en kolay şekilde atlatırsınız. Herkese hayırlı doğumlar diliyorum. 🙏🏻