Deda diyet yapıyorum diyetisyen kontrolünde.
Ailede genetik olabiliyor canım.
Senin kilonla veya tatlı yeyip yememenle çok ilgisi olmayabiliyor.
Dikkat edilmezse bebekte de sorunlar meydana gelebilir iri bir bebek olması doktorların istemediği bir durum hem kendi kilomuza hem de bebeğin kilosuna dikkat etmek zorundayız.
Bizim vücudumuza aldığımız şekerde bebek tepki olarak insulin salgılıyor salgılıyor ve olması gerektiğinden daha iri bir bebek oluyor buda onun ilerde obeziteyle karşı karşıya gelmesi demek olabiliyor veya hayatını şeker hastası olarak devam ettirebiliyor. Hem anne hem bebek.
Ama düzenli bir beslenme programı ve düzenli ölçümler sonucu sağlıklı bir bebek de olabiliyor.
Bu doktor kontrolünde ve bizim elimizde.
Ayrıca doktorum bana gebelikte şeker çıktıysa doğumdan sonra geçebilir ama 10 yıl süre zarfında tekrardan şeker hastalığına da yakalanabilirsin ve bu yüksek bir ihtimal dedi.
Cunki ailede var.
Ben programa uyuyorum.
Tam tahilli ekmek günde mutlaka bir haşlanmış yumurta tavuk kırmızı et süt yoğurt
Kavrulmamış badem fındık ve ceviz
Salata
Ve az miktarda meyva.
Pirinç değilde bulgur pilavı mercimek nohut fasulye vs..
Sebze
Bol yeşillik ve su:)
Başka yediğim bir şey yok.
Üstelik benimki sınırda çıkmıştı yüksek bile sayılmaz.
Bir kaç güne yeniden kan vericem meral ediyorum ne durumdayız.
Zor oluyor ama doğumdan sonra geçicek öyle düşünün 🙄