Merhaba anneler, bunu belki benim durumumda olupta korkarak gebeliğini geçiren annelere umut olsun diye paylaşıyorum. Ben 23 yaşındayım şuan 19+3 günlük gebeyim. Son adet tarihimi ilaçla korunurken gebe kaldığım için bilmiyorum. Ultrasonda 15 haftalık gözüktüğü haftada 3 lü test yaptırdım devlet hastanesinde, trizomi 21 yani down sendromu riski aşırı yüksek yani 1:50 çıktı. Bunun üzerine fakülteye sevk edildim kesin sonuç için amniyosentez yaptırmam gerekiyordu. Önce doktorlar usg ile baktılar hiç bir problem yoktu yinede sıvıyı alalım usg gözükmeme ihtimali var dediler çünkü yüzde 80 görünür yüzde 20 gözükmez dediler. Ve sıvıyı aldırdım (biraz acı verdi battığında ve suyu çekerken sanki içimden birsey eksilmiş hissi oldu, kan aldırmak gibi biraz daha acı sadece) sıvıyı verdim Ön sonuç 1 hafta sonra çıkacak dediler ve bugün çıktı Down sendromu yok şükürler olsun, niye böyle çıktı 3lü test tam olarak bilmiyorum ama son adet tarihi bu testlerin yapılması için önemli ve ben bilmiyodum belkide ondan, bunun yanı sıra 2li ve 4lü test öneriliyor 3lü pek önerilmiyor çünkü yanılma payı çok yüksekmiş Türk genlerinede çok uymuyormuş bu 3lü test. Ben 2li test yaptiramamistim o yüzden 3lü yapıldı sıradaki test olarak. Neyse sonuç olarak temiz çıktı inşallah sağlıklı sıhhatli doğar başka bi şey çıkmaz. Bu yazıyı benimle aynı durumda olan gebeler için yazdım umut olsun çünkü ben 15-20 gündür öldüm öldüm dirildim stresten sağlam çocuklarada bu durumda zarar verebiliriz o yüzden umudunuzu yitirmeyin Rabbım ne eylerse güzel eyler dua edin stres yapmayın hamileliğin tadını çıkarın İnşallah sağlıklı sıhhatli bütün gebeler kucağına alsın evladını dualarda eksik etmeyelim birbirimizi 🌺❣