Puhukuzusu Her ay düzenli olarak dahiliye uzmanına çıkman ve tahlil yaptırman gerekiyor.Yaşadığın ilde varsa Endokrinoloji bölümğne çıkmanı öneririm,büyük hastanelerde ve fakülte hastanelerinde olur.Asıl hormonlara bakan alan oluyor.
Doktorlar gebelikte tsh düzeyinin 2,5 ve altında olmasını istiyorlar genellikle.
Troid Tahlil sonuçlarını kadın doğumdaki doktoruna da göster,sormasa bile göster bunu şunu yaptırdım diye anlat.İki alanın doktoru birlikte takip eder.
Beslenmeye gelince; tam tahıllı besleneceksin.Örneğin ben beyaz ekmek yemiyorum,hatta ekmek hiç yemiyorum.Çok istersem tam buğday veya çavdarlı 1 dilim yiyorum o da sadece kahvaltıda.
Tuz kullanmıyorum tabağıma.tencere yemeğine ne kadar koyarsam (Ki onu da az koyarım)
Nescafe,kola fanta gibi içeçekler,kutu meyvesuları,hazır dondurulmuş ürünler,hamburger vb gibi fast food,fazla yağlı gıdalar,Markette satılan paketli bisküvi gibi atıştırmalıklar tüketmiyorum.Direk kilo yapıyorlar ve zaten aslında faydalı da değiller sadece mide dolduruyorlar.
börek pişi pohaça vb yüksek karbonhidratlı gıdaları olabildiğinde az yiyorum.Örneğin bu hafta 2 dilim ev böreği yedim onu da öğlen yedim.
Faydası olmayan hazır paket gıdalardan, gebelik dolayısıyla canım çekerse tadına bakımlık yediğim oldu.1 yudum nescafe filan gibi.Hepten aklımda kalırsa uyuyamam canım çektiğinde 😁
Çay pek sevmem,çocukken annem içirtmezdi alışmamışım.Ama gebelik öncesi çay kahve vb içtiğimde de şeker kullanmazdım.Yani beyaz şeker hayatımda neredeyse yok gibi, anca kalkıp kurabiye kek yaparsam 😁
Ben bunları normalde söyleyince “höh ne yiyon sen” diyenler olmuştu.Gebelik öncesi de şuanda da,3 5 dilim ekmek gömeceğime, 2 salatalık 2yumurta domates bol zeytin yoğurt peynir yiyorum.Aralarda ceviz badem kuru üzüm günlük 1 avuç tüketiyorum. 3lt şişeyle su içiyorum.Evde hoşaf yapıyorum,dolapta çeşit çeşit içecek oluyor.Her gün 1 kaşık zeytinyağ ve pekmezim var sabahları.
Evlenmeden önce bekarken hep çalıştım, bu kışa kadar hep 50-53 kilo civarıydım ve kanım değerlerim hep iyiydi. Bu kış çalışamayınca az hareketten kilo aldım 65e çıktım 😁 Ama vitaminsiz kiloluktansa vitaminli olmak daha önemli.
Troid teşhisim 7 sene evvel koyulduğunda kilom, 83 e çıkmıştı ve bekardım.Sonra 1,5 senede kendim böyle beslenerek 50-53 arasına düştüm.Gene veririm ben aldıklarımı.
Sende doktorunla görüş,genel hatlarını ben anlattım ama özellikle sana göre yemen yememen gerekenleri öğren sor.