Benim eşimde de varikosel var ilk gittigimiz doktor randevusunda bizde maf olmuştuk 15.000 sayım bize tek çare tüp bebek normal çok zor dedi çok üzüldük ve 3 gün sonra gebe olduğumu ögrendik doktor bana olmaz derken ben hamileymişim Rabbim büyük şimdi oglum 5 yaşında eşime ameliyat yapmadılar 2 senedir korumuyoruz geçen sene boş gebelik geçirdim eşim yine doktora gitti bu sefer sayım 4000 düşmüş yine ameliyat önermiyorlar ve 2 gün önce gebe olduğumu ögrendim inşallah saglıklı gebeliktir varikoselden dolayı sanırım düşük riski yüksek dna hasarlı yada zayıf sperm tutarsa Allah korusun umudunuzu kaybetmeyin varikosel doğal yollada kalınabilir birde minimalmiş zaten