Dila88 Merhaba, gebelik dönemi boyunca hamile çalışanların doktor kontrolüne gittikleri gün ücretli izin hakkı var kullananlardan bilgi alabilir miyim nasıl oluyor doktora ilk gittiğimizden itibaren alınabiliyor mu mesela?
Elfvli Dila88 hamileliğin tespitinden itibaren işçi calistirildigi surece geçerlidir. Hicbir şekilde yasal bir sınırlama yapılamaz.
esredn Dila88 kontrol günü doktora gidip gelebilirsin şeklinde oluyor bu izinler. Ben genelde öğleden sonra saat 16.30 gibi alıyorum randevularımı. Saat 18.30 da bitiyor mesaim. Zaten git gel yol bir saat sürüyor. O yüzden işe geri dönmüyorum eve gidiyorum. Sağolsun yöneticim de bir şey demiyor. Biraz çalıştığınız yerin vicdanına kalmış.
Leylayz Elfvli ben bunu ilk defa duydum bende memurum ama izin alıp bir saatliğine gidip işimiz başına dönüyoruz, ayrıntılarını açar mısınız
Elfvli Leylayz yasal.bir sınırlaması yok.Belki işiniz tüm gün sürecek. Tahlil , ultrason vb yüzünden beklemeniz gerecek. Ama sagolsun işverenler mobing uyguluyor. İşin bitti mi gel diyorlar. Aslında ücretli izin vermek zorunda.
Dila88 Leylayz hamile çalışanlara periyodik kontrolleri için ücretli izin verilmek zorunda. Yasal olarak böyle bir hakkı var hamile çalışanların. Bu izin işveren onayına tabii değil. Çoğu kişi bilmiyor aslında hakları bilmek lazım yoksa üzerine yatıyorlar
Elfvli Edacevik bütün gün izinli de olabilirsin. İs kanunun da belli bir saat sınırlaması yok. Ama bizim iş verenlerimiz buna uymuyor.
Dila88 Edacevik hayır 1-2 saatlik değil bir araştırın isterseniz iş kanunda da var o gün için periyodik kontrol izni girilir size
Dila88 esredn benim iş yerim günlük veriyor ama demek ki iş yerine göre fark edebiliyor. Doktordan belge alınması gerekiyor sanırım tam o kısmı bilemiyorum o yüzden sormak istedim bilenlere
Elfvli Dila88 aynen öyle. İşverenin mobingine maruz kalıyorlar sonra. Herhangi bir saat sınırlaması asla yapılmıyor. Zaten gebeliğin başladığı biliniyor . Başka birseye gerek bile yok. Ben asla geri dönmuyordum işverenimde böyle birsey talep edemiyordu