Mimhb a
Mimhb ayrıca izlediğim eğitim videolarında 3 önemli hormonun doğumda daha fazla salındığını öğrendim.
1-oksitosin (mutluluk hormonu , Antienflamatuar (iltihap önleyici) özelliği nedeniyle yaraları çabucak iyileştirebilir. Oksitosin hormon seviyesi yüksek olan kişilerin ağrı eşiği de yüksektir. Kadınların normal doğum gibi son derece ağrılı ve sancılı bir süreci yaşayabilmeleri de oksitosinin ağrı eşiğini yükseltebildiğinin kanıtıdır.)
2-endorfin (vücudun kendi ağrı kesicisi, salınımında daha az ağrı acı hissettiriyor.)
Bu iki hormon iyi salınıyorsa doğum kolaylaşıyor. Bu iki hormonun iyi çalışması için sessiz , loş dingin ortamlar önemli yani sizi rahatlatıcı şeyler yapmanız öneriliyor. Mümkün olduğunca karmaşadan uzak durmak önemli )
3-adrenalin (bu hormon ise doğum kaygısı korkusu duyduğumuzda salınıyor. Bu hormon salınımında doğum zorlaşıyor. Çünkü vücut kendini tehlikede hissedip daha hayati organlara oksijen gönderiyor. Rahim hayati organ olmadığı için kasılmalar istenildiği aktif olmuyor. )
Bu yüzden doğuma dair olumlu düşünceler düşünüp zihnimizi de bedenimizi de hazır hale getirmemiz gerekiyor. Umarım faydalı olmuştur. Sağlıkçı değilim dilim döndüğünce öğrendiklerimi paylaşmak istedim 🌸