Tugcer12 sütünüzün yetmediğini yada bebeğin doymadığını nasıl anladınız? Sadece parmağını emmesimi? Bakın bebekler ilk doğduklarında sadece emme refleksi ile doğarlar. Aç oldukları için değil bildikleri tek şey bu olduğu için yaparlar bunu. Göğüsleriniz çok doluysa ve gerginse bebek kavramakta zorlanır emzirmeden önce çok az bir miktar sağıp göğsünüzü rahatlatıp o şekilde emzirin. İkinci konu mama. Verebilirsiniz mama öcü değil. Bende mama meme gittim oğlumda hep. Çünkü meme reddi yaşadık aşamadık 6 ay emdi sonra emmedi. Ama gereksiz mama kullanımı hem sizin sütünüzü etkiler,hemde meme reddine yol açabilir. Lütfen önce bir doktora yada bebek hemşiresine danışarak kilo takibine bakın kilo alımı iyiyse sadece anne sütü ile o şekilde devam edin. Pompayla çektiğinizde gelen cc sizi yanıltmasın. Asla bebeğin çektiği gibi çekemez ve sizi yanıltır. Stres yapmayın bebeğinizle devamlı ten tene temas edin. Mümkün olduğunca. Hatta birlikte duş alın duşta emzirin. Faydası büyük. Memede uyuyakalıyorsa emdikten sonra bebek doyuyodur. Bazen huzursuzlanıyolar böyle olduğunda da bez takibi yapın günde ⅚/7 çişli bez alıyorsanız altından anne sütü aldığında sadece. Bebeğiniz doyuyor ve sütünüz yetiyordur. Ama mama veriyorum içim rahat değil diye stres yapmayın. Bende verdim ilk başlarda ağlaya ağlaya çünkü hayattaki en büyük zevkim onu emzirmekti. Ama ucunda ölüm yok. Sağlıkları yerinde olsun yeterki. Mama versenizde emzirsenizde,siz mükemmel bir annesiniz💜