
Duru kızımı kucağıma almam üzerinden 139 gün geçmiş ama ben anca doğum hikayemi yazabiliyorum. Bu yoğunluktan veya anneliğin zorluğundan değil sanırım kendimi anca hazır hissettim. Önce sadece pozitif hikayeleri okumak isteyenler için bildiriyim. Doğumum mucizevi şekilde kolay olmasada pozitif diyebilirim. Yani okumaya devam edebilirsiniz. ☺️
Hamileliğim 2 kadın doğum doktorunun ve 1 perinatologun takibinde geçti. Riskli bir gebeydim ve Duru’dan önce kayıplarım vardı. Duru 5. bebeğim. Şükürler olsun o kabus bitti. Benim gibi olanlar varsa size kalpten dua ediyorum çok zor biliyorum Allah en kısa zamanda sağlıkla bebeğinizi kucağınıza almayı nasip etsin. Doğum hikayeme ilk yön veren kesinlikle doktor seçimim oldu. Oyuzden doktor seçiminiz gerçekten çok önemli. Benim doktorlarımdan biri evime çok yakın diğeri ise 40dk mesafedeydi. Trafikte daha da uzayabilirdi bu süre. Uzaktaki doktor Kürtajlarımı yapan doktordu. Ben bazı sebeplerden dolayı doğumumu o doktorun yapmasını istemiştim. Oyuzden 40-45 dk lık yolu göze aldım. Ama ya yolda doğurursam ya yetişemezsem gibi bir endişem vardı. İşte bu endişeden dolayı ilk hatamı yaptım 🙈 hastahaneye çok erken gittim. Sancılarım başlamadan, suyum gelmeden.. ☺️ Açılmam 3,5 cm di. Benim isteğimle yatış verildi. Siz doktorunuzu sizi endişeye sokmayacak şekilde yakın seçin ve çok çok erken sancısız su gelmeden.. gitmeyin derim.
Sabah bir şeyler atıştırarak gittim. İyi ki tok gittim. Doğum gerçekleşene kadar yemek içmek yok. Benim doğumum uzun sürünce su diye ölüyordum doğum olur olmaz su içtim 😀😀😀 oyuzden doktorunuz aksini söylemedikçe tok gidin derim.
Açılmamın nasıl ilerleyeceğine bakacak ona göre hareket edecektik, oyuzden hemen suni sancı almadım. Ve yürümeye, pilates topuyla hareketler yapmaya başladım. Açılmam güzel gidiyordu. Sabah 8de başladım yürümeye doktor açılma böyle giderse akşam 5 gibi doğum olur demişti. Bol bol yürüdüm hiç oturmadım. Ama bir süre sonra açılmam çok yavaşladı hatta 8 cm de tamamen durdu. Ben bu sırada devaaamlı.. yürüyordum. 40bin adım atmısımdır bu abartı değil benimle yürüyen kişilerin adım sayılarından tahmin ettik bu sayıyı 🙈
Sancıları, kasılmaları merak edenler için söyliyim. Benim için çok kolaydı. Ebe bile acı eşiğin çok yüksek diyordu. Ben ona devamlı kolay doğurur muyum sence diyip duruyordum da 😀😀 doğum sancısı seviyesinde dediği sancılarda ben sadece yüzümü buruşturuyordum 😀 benim için en kolay kısım sancı kısmıydı. Oyuzden sancılardan kasılmalardan korkmayın derim. Eğer biraz olsun dayanıklıysanız çok zorlanıcağınızı sanmam. Forumda daha önce sancıları regli sancısına benzeten biri olmuştu. Bence çok haklıymış, regli sancısından biraz fazla sadece. Sancılar zaten uzun uzadıya değil. Geliyor ve bir süre sonra geçiyor. O geçtiği sürede siz bir soluklanıyorsunuz, dinleniyorsunuz. Sancıyı daha rahat atlatmamı sağlayan şeyler; sancı geldiğinde kesinlikle yatar pozisyonda değil hareket halinde oluyordum. YouTube da bir sürü video var bende izlemiştim. Bu videoları Eşinize, yanınızda kalacak kişiye de izletin. Siz unutursanız onlar hatırlatsın. Sizin yapmanız gereken hareketleri, eşinizin size yapması gereken hareketleri mutlaka ezberleyin 😀 Mesela sancı geldiğinde beni en çok rahatlatan eşimin belime baskı uygulaması oldu. Rahatlatan hareketleri, rahatlatan masajları araştırmayı ihmal etmeyin.
Açılmam 8 cm olana kadar güzel gitti, 8 cm de neredeyse tamamen durdu demiştim. 8 cm den sonra suni sancı takıldı. Suni sancı almayı hiç istemiyordum. Oyuzden beni ikna etmeleride kolay olmadı 😀 suni ilk takıldığında artık gece 12 falan olmuştu bende yorgunluktan bayılmıstım artık suni takıldıktan sonra biraz yattım uyudum. 10 dakika falandır tabi bu süre 🙈😀 Suni okadar korktuğum gibi değildi. Ama simdiki aklım olsa almazdım. Doğum ne kadar uzun sürerse sürsün kendi akışında olsun diye tercih ederdim. Suni takıldığında artık ben hem çok susuz hem aç hemde çok çok yorgundum. Yaklaşık 16 saattir devamlı hareket halindeydim bu sebeple muhtemelen dayanma seviyem baya düştü. Benim için zor zamanlar suni sancıdan sonra başladı. 9 cm e kadar çok rahattım. Son düzlük gerçekten zor kızlar ama 1 saat bilemedin 1,5 saat falan sürdü bu zorluk. Ben hep eğer bu kadar erken gitmeseydim, bu kadar yorgun ve uykusuz olmayacaktım dedim. Şimdi erken gitmesem son sancılarımı daha rahat geçirir daha iyi dayanırdım diyorum. Oyuzden vaktinden önce gitmeyin diyorum. Son zamanlarda hem sancıyı karşılamak hemde ıkınmak için güce ihtiyacınız olacak. Ben çok erken giderek hata yaptım, son zamanlara da gücüm kalmadı.
Yinede bu zorlu süreç sadece 1 - 1,5 saat sürüyor. Ki Duru toplu bir bebekti. Eğer 2,700- 3 gibi olsaydı doğurduğumu anlamadan doğururdum diyorum. Duru’nun kilosu sınırdaydı.
Gelelim açılmaya, pilates topuyla yapmanız gereken hareketleri, duvara tutunarak yatağa tutunarak yapılan hareketleri youtubedan izlemiştim biliyorum zaten. Hastahaneye yattığım andan itibaren tüm sancı sürecinde yaptım. Açılmayı nasıl hızlandıracağınızı hangi hareketleri yapacağınızı ebeler de söylüyor. Benden son zamanlarda çömelerek oturmamı istedi mesela.. doğuma ramak kala sedyeyle doğumhaneye geçirdiler beni. Doğumhanenin kapısında yere indim ve oturarak ıkındım doktor attığım çığlıkta tamam bu doğum çığlığı dedi 😀 o hareketi de yine youtube da izlemiştim.
Çatala oturdum başımda doktorlar ebeler biri karnımdan itiyor biri yönlendiriyor. Tabi ben o an hiç birşey duymuyorum. Aklımda bir tek önceden çalıştıklarım var. 🙈 3 ıkınmada doğdu Duru. 2. De kafası çıkmıştı hatta. Ikınırken doktorlardan birinin çok effective ıkınıyor dediğini duydum. Yine youtube ve okuduğum kitaplar sayesinde 😀😀😀 o sırada sizi ebeler yönlendiriyor ama neyi nasıl yapacağınızı, nasıl nefes alacağınızı bilmezseniz ilk defa orda duyuyorsanız o anda anlamanız zor. Oyuzden mutlaka doğumu kolaylaştıran hareketler, etkili ıkınma, doğum pozisyonları, nefes teknikleri.. herşeyi izleyin ve çalışın. Ben son zamanlar devamlı nefes ve ıkınma çalıştım. Ve doğum sırasında direk onlar aklıma geldi. Yaptığım en iyi şey kesinlikle doğuma resmen çalışarak gitmemdi 😀
Bebek doğduktan sonra plesanta da çıkınca tamamen rahatlıyorsunuz. Sonra dikişiniz varsa sıra dikişe geliyor. O anda evet hissediyorsunuz ama yüksek bir acı gibi değil. Dikildiğini bilmek güzel birşey değil ben oyuzden bitti mi bitti mi diye sora sora darladım doktoru 🙈 ama korkulacak birşey değil. Doğurmussunuz dikiş ne ki 😀
Doğum sonrasına gelelim, size doğum haneden bebeğim kucağımda kalktım diyemem ama doğum okadar uzun sürmese okadar yorgun olmasam belkide kalkardım. Doğumdan sonra 15 gün kadar bel ağrım oldu, dikişlerimde acı oldu. Oturup kalkarken kendini hissettiriyordu. Ama bu ağrı ve acılar bebeğimi bakmama engel olacak kadar değildi. Ben 3. Gün bebeğimle tek başıma kaldım. Eşimin dahi desteği olmadan 🙈 Evet ağrılarım vardı ama bu tüm evi çekip çevirmeye eşime ve bebeğime bakmama engel olacak kadar değildi. Belimden dolayı bir süre topalladım kızlar doktor ıkındığın için zorladın kendini düzelir dedi gerçekten de yaklaşıl 15 gün sonra düzeldi. Benim doğumumun ertesi günü eşim bir kaza geçirdi ayağını sakatladı. Oyuzden onunda desteği yoktu hatta evde bir anda iki bebek oldu 😀
Doğumdan önce burada dikişim iltihaplandı gibi yazılar okumustum. Bende hiç birşey olmadı. Pansumanlarımı çok düzenli yaptım, merhemimi her gün aksatmadan sürdüm. Asla ıslak bırakmadım. Ve çok çabuk topladı. Kendinize iyi bakarsanız dikişten de korkmanıza gerek yok.
İlla normal doğum yapmak istiyorum diyorsanız gerçekten doktorunuz çok önemli cunku ben Duru’nun kilosundan dolayı son gün hastahaneye gittiğimde vazgeçmiştim Muayene sırasında sezeryan olsa mı demiştim 🙈 Ama doktorum normal doğumu deneyelim sen yaparsın olmazsa döneriz bu açılmayla seni sezeryan yapmam dedi. Sonrada yatışım yapıldı. Gece artık açılmam 9 cm olduğunda ben iyice yorulmuştum doktora tamam sezeryana alın beni dedim. Ozamanda istediğin kadar kız seni normal doğurtucam dedi 😀 ve doğurttu doktor seçimimden dolayı hiç pişman değilim. Doğumum gece yarısını bulmasına rağmen hastahaneden ayrılmadı. Hatta son zamanlar oda da benimleydi. Beni sakinleştirmek ve rahatlatmak için çok uğraştı. Hatta sancılarım geldikçe masaj yaptı. Odada 2 doktor 2 ebe ve gelip giden hemşireler vardı 😀 tek sıkıntı hastahanenin bana uzak olmasıydı 🙈
Size mutlaka ten tene teması araştırmanızı tavsiye ederim. Türkiyede olan ten tene temas tamda olması gerektiği gibi değil. Nasıl olmalı, Ne kadar sürmeli, Annenin üzerinde ne olmalı,Baba ile ten tene teması araştırıp Doktorunuzla konusun tamda olması gerektiği gibi olsun. Türkiyede bebeği annenin yanağına doğru koyuyorlar bu yeterli değil. Ten tene temas bir mucize, bu mucizeyi doğum sonrası ve ilk 3 ay bol bol yaşayın. 🥰
Ben ten tene teması istediğim gibi yaptım. Sütümde hemen geldi. Bebeğimide çok uzaklaşmasına izin vermedim ilk muayene sırasında da babasının yanında olacağını bir an yanımızdan ayrılmasını istemediğimizi baştan konustum. Sizde doğumdan önce doğum sonrası planınızı çok ayrıntılı şekilde doktorunuzla konusun. Benim eşim doğum sırasında yanımdaydı, bebek doğar doğmaz beni doğumhanede kuzenimle bırakıp bebeği 1 dk bırakmadı.
Gelelim hastahane çantasına, kızlar çok hevesle hazırlıyoruz biliyorum hiç eksik olsun istemiyoruz ama %90’ını dokunmadan geri getirdim. Şimdiki aklım olsa çoğunu almazdım. Hatta şuanda da kullandıkça Bebek alışverişinde aldığım bazı şeyleri gereksiz buluyorum. Onlarıda sık sık instagramda paylaşıyorum herşey zaten ateş pahası, gereksiz alışverişe gerek yok 😀
Gelelim Meryem ana otuna, ilk defa meryem ana otunu bu forumda duymustum, ve aldım ☺️ tüm sancılar sırasında benimle dalga geçti kuzenim ve kardeşim 😀😀 ama gerçekten suya konduktan sonra açılmaya başladı ertesi günde hızla tamamen kapandı 🙈 işe yaradı mı yaramadı mı bilmem ama suya devamlı dua okumustum duanın etkisi tartışmasız tabiki vardır 🙈 buarada hemşire gebelerim %80 getiriyor demişti ☺️
Ben doğumdan önce konustuğum normal doğum yapmış kişilere “bir daha olsa yine normal doğurur musun?” Diye sorardım. Cevaplarından gerçekten kolay mı doğurdu yoksa beni korkutmamaya mı çalışıyor diye anlamaya çalışırdım 🙈 Benim bu soruya cevabım ise; eğer bebeğim max 3000 gr civarıysa normal doğururum, hatta suda doğururum. Çünkü sancılarımı son zamanlarda suda karşıladım inanılmaz rahatlatıyor ve açılmayı hızlandırıyor.
Ve son olarak suanıma gelelim, hiç doğum yapmış gibi değilim kızlar. Ne bir yerimde ağrı, sızı ne başka bir sorun yaşamıyorum şükürler olsun.
Doğumu yakın olan tüm gebelere çooook kolay doğumlar diliyorum. Doğumunuz sezeryan ya da normal olsun fark etmez vücudunuz hangisine ihtiyacı varsa en doğru doğum şekli odur. Her iki doğum şeklininde kolaylıkları ve zorlukları var. Kendi iç sesinize, neyi istediğinize ve doktorunuza güvenin. Ten tene teması bol bol yapın 🥰
Sorularınız olursa seve seve yanıtlarım 🥰