Berru Doktorunuz bahsetmiş olduğu test fetal dna testi. Bu testte herkes sadece down sendromuna bakıldığını sanıyor ama durum sandıkları gibi değil. Down sendromuna eş birçok rahatsızlık var onları da içeren genel bir gen testi. Şu anlık sadece Amerika, İsviçre ve Almanya’da yapılıyor. Sizden kan alıp yurt dışına gönderiyorlar 15 gün sonrasında da detaylı sonucunuz geliyor. Maddi olarak kabul biraz külfetli ancak yaşadığınız stresi göz önüne alırsanız ve eğer de durum varsa yaptırmanız iyi olur. Biri doktorların şimdilerde yönlendirdiğini komisyon alıp almadıklarını söylemiş ama bunu yapan birçok laboratuvar var doktorunuz böyle bir ihtimali yapacağınızı düşünüyorsanız faklı yerlerden fiyat alabilirsiniz. Serbest piyasa olduğu için standart bir rakam yok. Ayrıca doktorların bunu istemesinde ki sebep komisyondan ziyade yapılan ikili, üçlü testlerin sonuçlarında yaklaşık %5 ile %10 arasında hastalık ihtimali oluyor bu da haliyle kafa karıştırıyor. Değeriniz biraz yüksekse belirttiğim oranda işin içine girince mide bulandıran bir sonuç çıkıyor. Burada da okuyorum hatta size yorum yazan da var gelen Allah’tan bu testi yaptırmam. Sanırım bu kadar cahil olmak bünyelerine zarar vermiyor. Bu testin amacı eğer hastalık varsa hadi git gebeliği sonlandır değil ki hiç bir doktorda size bunu önermiyor. Bilakis bu testin asıl amacı aileyi ileride çocuk doğduktan sonra yaşayabilecekleri sürece maddi ve manevi hazırlamak. Kalıcı bir hastalık ile yaşamak çok zor ve öncesinde ailenin neler yapacağına, neler yaşayacağına göre bilinçlenmesi hazırlık yapması çok daha önemli testin yapılma amacı da budur. Ben yaptırmayı tercih ettim ki doktorum beni değil ben onu yönlendirdim. Yaşım 37, tüp bebekle hamile kaldım risk faktörleri biraz fazlaydı. Araştırdım ve yaptırdım iyi ki de yaptırdım. Biliyorum çok pahalı ama bebeğe almak istediğim bazı şeylerden feragat ettim böyle dengeleyebildim.