Rana18 merhaba birsey sorucakdım benım oglum 23 aylık ama konusmuyor, bır de al ver gibi kavramları yapmıyor,adına canı ısterse tepkı verıyo. Bır yerden dusecegının yada canının acıyacagını falan anlıyor, yapbozlar, bultaklar haric oyuncaklarıyla guzel oyun kurabılıyo ama parmakla göstermek yok bırsey ıstıyorsa benım elımden tutup ıstedıgı seyın yanına kadar götürüyo, mesela ayakkabısını gordugunden ayagını uzatıp gıydırmemı ve dogru kapıya gıdıyo. Genelde mutlu bır cocuk yabancılaması pek yok Konusmamasından, bırseyı al ver yapmamasından ve ısaretle gostermemesınden rahatsızım esıme yada cevreme bunu dıle getırdıgımde abartıyosun tek cocuk sen mı dogurdun vs vs diyip gecıyolar. Sıze sormak ıstedıgım bır sorun olup olmadıgını yada içimin rahatlaması için oğlumu nereye götürmem gerekıyor? 2yas kontrolu var 1ay sonra kendı drumu yoksa psıkaytr mı gormesı gerek inanın cok rahatsızım cevremdekılere derdımı anlatamıyprum