Merhabalar herkese,
Sanıyorum en geç 15 gün içerisinde sezeryan doğum yapacağım. Bununla ilgili araştırma yaparken aşağıda linkini vermiş olduğum sayfada bir paragraf dikkatimi çekti.
http://www.painfreebirthing.com/turkey/cst.htm
Şöyle diyor,
‘’Pek çok kadın ayaklarda hemen başlayan, bacaklara ve gövdeye spinal anestezi etki ettikçe yayılan ısınma ve karıncalanma hissi tarif eder. Daha sonra bacaklarınızı uyuşuk ve ağır hissedersiniz. Nefes alma yeteneğiniz değişmese de, spinal göğüs bölgesini de uyuşturacağı için nefes alma hissi değişir ve subjektif bir “nefessiz kalma” hissi olur. Yeterli nefes aldığınız halde beyniniz göğüsteki uyuşukluğa bağlı göğüs hareketlerinizi beğenmeyecektir. Ellerinizde güç kaybı olmadığı sürece ve konuşabildiğiniz sürece yeterli miktarda nefes aldığınıza emin olabilirsiniz.’’
Burada söz konusu olan nefessiz kalma hissi beni çok tedirgin etti. Bugüne kadar hiç kimseden böyle bir şey duymamıştım. Bu konuyla ilgili fikri olanlar ve sezeryan doğum yapan anneler tecrübelerini paylaşırlarsa çok sevinirim.
Hepimize Allah kolaylıklar versin. Herkese hayırlı, kolay doğumlar dilerim. Rabbim sağlıcakla kavuştursun evlatlarımıza.