Sibel4248 Selam kızlar. Ben carsamba günü kovit aşısı oldum ilk doz. 16 haftalık Hamileyim. Gece ara ara ama şiddetli şekilde sol kasığımda ağrı oldu. Aşı sonrası bebeği zarar goren oldu mu? Yarında devam ederse doktora gideceğim ama önce burda sizden yorum almak istedim. Yoksa bebek hareket ettiği için mi kasılıyor sızlıyor. Tecrübeli anneler size sorayım?
Sedacannn Sibel4248 aşının böyle bir etkisi yokmuş tam tersine antikor salgıladığı için bebeğinizin bağışıklığı güçleniyor
Ozlemdiril Sibel4248 acıkcası doktor bile aşıdan demez iken burdakiler asla evet bebegim aşıdan öldü demiyecekler insallah bebeginizde bir skıntı yoktur ve ilerki zamanlarda olmaz
Asena17 Sibel4248 ben 14 hafta da 1.doz biontech asimi oldum kol agrisi oldu 3 gun gecti suan 15+2 olduk bi sorun gozukmuyor suan 🙄
Sibel4248 Sedacannn çok teşekkür ederim. Tereddütlü aşı yaptıranlardanım o nedenle dedim acaba etkisi olabilir mi. Çok teşekkür ederim tekrardan.
MinikMucizeninAnnesi 22 ve 26. Haftalarımda 2 doz biontech aşı oldum hafif baş ağrısı dışında hiç bir yan etkisi olmadı,hareketlerinde bile yavaşlama vs olmadı her zaman nasılsa öyleydi. Sebebi farklı birşey olabilir. Suan 28+2yim çok şükür hala bebeğim çok sağlıklı ☺️
Sedacannn Sibel4248 maalesef herkesin kulaktan dolma bilgisizlikleri yüzünden biz hamileleri böyle etki bırakıyorlar içiniz rahat olsun bnde yaptırdım hastanede kovid yapıcam korkusu yerine yaptırmak en doğrusu en azından bebeğimiz için rica ederim sağlıklı hamilelik geçirmenizi dilerim
Sibel4248 Asena17 tamam canim bende hiç ağrı falan olmadı. Gece ara ara sızı şeklinde sancım olunca tedirgin oldum. Ama şükür geçti.
merakliblog Sibel4248 canım ben bunu araştırmıştım biontech ve sinovachta böyle bişey olmamış, sadece brezilyada senica mı ne öyle bi aşıda birkaç gebede sıkıntı yapmış sonra o iğneyi yapmadılar gebelere onu da netten okudum. Ama türkiyede böyle bi vaka yok
Sibel4248 merakliblog anladim canim çok teşekkür ederim. Bende biontek oldum hiç ağrı sızı vs birsey hissetmedim. Şuan kasık ağrım da geçti canim. Sanırım üşüttüm ondan dolayı oldu.
ZeynebQuliyeva Merabalar bende hamile oldugimu bilmeden covid awisi oldum yeni hamileyim cok korkuyorum bebeyime bi wey olurmu aranizda boyle olanlar varmi
EsengulC ZeynebQuliyeva bende bilmeden oldum çok şükür 15.haftadayım bebepim gsyet iyi haftasına göre önden bile gidiyor😊
Cansel-Dik12 Kızlar bende 11 haftalık hamileyim 2.dozu doktorum yaptırman gerekiyor diyor korkuyorum ama daha küçücük bşy olur mu acaba bebeğime
EceDrn Sibel4248 canım ben aşı olup aşı yüzünden bebeğini kaybeden daha hiç duymadım ama aşı olmayıp hem bebeği hem anneyi kaybeden duydum çevremden. Olurken bende çok tereddütlü oldum ama 17. Haftada ilk dozumu 22 hafta 2. Dozumu yani dün oldum. Sadece kol ağrım var oda hareket ettirince üzerine yatınca vs. Bahsettiğin durum giderek artıcak yani aslında aşıdan değilde rahim bebek için yer açıuor o yüzden seni sıkıştırıyor 22. Haftadayım şuan hala kasık yumurtalık ağrım var oturup kalkarken ağrı giriyor sürekli doktorumla konuştum çok normal dedi çarşamba detaylı ulturasonum vardı sende bebekte çok sağlıklısınız denildi ve gittiğim detaylıdaki doç. Dr. Aşıyı sordu direk bana ol dedi geciktirme dedi. Hatta dün aşıya gittiğimizde beni görenler sırada öncelik verdi hamilesin hemen ol ve çık burdan aşısız çok tehlikeli senin için dediler orda sıradakilerde birisi sağlık personeliymiş özellikle ısarar etti önümüze geç lütfen diye. Yani demem o ki insanlar birşeylerin farkında ve bu kadar ısrar ediyorsa ve bu insanlar bu işin içindeyse dinlemek gerek diye düşünüyorum. Aşılarımı oldum bende bebeğimde çok sağlıklıyız inşallah herkese şifa sağlık olur 🙏
Gul27- EceDrn ne guzel asınızı olmussun evet haklısınız ınsanlar ol dıyorsa bırseyler bılıyolar ama şuda kafa karıstırıyor bır grıp oldum hıc bır ılac kullanılmaya ızın verılmıyor ama covıd asısına nasıl onay verıyorlar buda lafa karıstıyor bende 22 haftayım vurulup vurulmamak arasında kararsızım ve korkuyorumda
Sibel4248 EceDrn canim çok çok teşekkür ederim. İçime su serptin. Bende acaba büyüyor diye mi ağrı oldu yoksa aşıyla mi alakalı üşüttüm mü kafam böyle allak bullaktı. Ama sabah kalkınca ağrım geçmişti. Birde buradaki yazıları okudum biraz onlarda morel oldu. Aşıdan olmayacağını anladim😇 çok teşekkür ederim canım🥰🥰
Sibel4248 EceDrn canim sana bir sorum olacak haftalarimiz yakın sayılır sen benden tecrübelisin 6hafta kadar😇 gece yatarken ben hep sağ ve sol tarafıma yatıyorum. Sabah uyandığımda ise açılmak için sırt üstü uzanıp bacaklarımı uzatıp kendimi dinliyorum biraz. Böyle yattığım zaman yani sabah sırt üstü göbek deliğimin hemen altında sert bir topçuk oluşuyor üç dört gündür. Suan 16+3 üm. Bu topçuk bebişim olabilir mi? Başka bir hareket hissetmiyorum ama sadece dümdüz uzandığımda sertlik oluşuyor işte o kadar.
EceDrn Gul27- inan bende aynı durumdaydım ama şunu düşündüm grip olduğunda bile ilaca izin verilmşyor covid olduğunda veriliyor mu? Çok daha ağır bir hastalık canım. Normal bireyler sabah 8 akşam 8 hap içiyor covid olduğunda ona rağmen mahfoluyor hastalıktan entübe olabiliyor. Biz olduğumuzda onuda içemicez o ilaçların yasak olmasının sebebi açık net şekilde içindeki etken maddeler kesinlikle hamileler içmesin diyor açık olarak. Ama covid aşıaında kesinlikle asla hamileler vurulamaz denmiyor. Evet içeriği tam net belli değil hamileler rahatça kullanabilir de demiyor ama hasta olduğunda entübe olup bebeğini kaybeden o kadar anne var ki yoğun bakımlar onlarla dolu ben bu riski almadım aşı riskini aldım. Bişey olmaz diyemem ama olur da diyemem. Hastalık içinde bu geçerli hafifte geçebilir ağırda. Ben kendime şu soruyu sordum kendim ve bebeğim için. Uzmanlar aşı olabilirsiniz derken ve aşı olmayan hamilelerin durumundan bahsederken. Kendimi ve bebeğimi entübe olabilme riakine sokmalımıyım? Ki ben evden adım dışarı çıkmıyorum ama eşim çalışıyor yüksek risk var markete gitmek zorunda kalıyorum yüksek risk. Amcamlar oldu eşi ve kızları 10 gün karantinada amcamda bişi yok diye karantinası yok sence bu şekilde bir denetimle ne kadar güvendeyiz? Çok uzattım kusura bakmayın ama ben bu riski almamayı seçtim en azından olursa da aşı ile hafif atlatma şansım var artık grip gibi. Hiç birşeyin garantisi olmasada ufakta olsa önlem almanın bir zararını görmedim. Herkesin kendi hayatı kendi düşüncesi ve kendi bebeği olana da olmayana da saygım sonsuz. Ama asla olma içinde ne var belli değil aaa ne oldugunu bilmediğin şeyi olursan ölür bebeğin gibi havada asılı laflara da kızıyorum kimse kusura bakmasın. Olmuyor musun? Tercih senin. Oluyor musun? Tercih senin. Düşünce özgürlüğü ve herkesin düşünebilme karar verebilme mekanızması var herkes kendi hayatından sorumlu benim düşüncem bu.
Gul27- EceDrn cok haklısınız aslında bende oyleyım evden dısarı cıkmıyorum esım calısıyor dısardan market alısverıslerı felan her han hersey olabılır kulaktan donma o kadar seyler soyluyolar kı ınsanların kafasınıda karastırıyolar tabı rabbım saglıkla kucagımıza almayı nasıp etsın ınşllh hepımız ıcın 🤲