Hiç bir korkunuz olmasın, geçirilen herhangi bir operasyon sonrası yara bakımı şu şekilde olur bana göre yani ben sağlıkçıyım bilgi ve tecrübelermi aktarıyım sizlere ; sezeryandan çıktığınızda ince depentler var zaten onları 2-3 gün kullanıyorsunuz bunun dışında kilot giymeye başladığınızda ince hava alabilen pamuklu yüksek bel dikiş üzerine gelmeyen çamaşırlar tercih etmelisiniz ve sezeryan yeri üzerine 1 adet ince şekilde gazlı bez koyarak çamaşırınızı üzerine çekmelisiniz ben de bu şekilde yapmayı düşünüyorum ki şöyle söyliyim, bir çok hamile kişi hamileliği boyunca genital bölge ph değişmesi yüzünden enfeksiyon ve mantar geçirmiş olabilir bölge buna müsayitleşiyoe ama ben günlük ped tiyerime hep gazlı bez tercihinde bulunup kullandım 6ıncı ayım bitecek ve tamm belki benim de hormonlarımdan dolayı genital bölgede ph derecem değişmiştir ama ne enfeksiyonum oldu ne mantarım ellerinizi yıkayarak bu şekilde sezeryan dikiş yerinize gazlı bezi ince kat koyabilirsiniz, çamaşırınızı mutlaka günlük değiştirmelisiniz her gün istisnasız… duş alırken o bölgeye su geçirmeyen bantlar geçiripte bantlamalısınız, duştan hemen sonra bölgenin üstündeki bandı temiz bir havluyla kurulayıp etrafını da kurullayıp öyle çıkarmalısınız, sıkı kilotlar değil rahat kilotlar tercih etmelisiniz, yara veya skar dokuda oluşabilecek enfeksiyonların başlıca sebepler bölgenin yeterince hava almamasınız ama bu yaranın üzerini kapatmamanız anlamına gelmez ince kilot hava aldırır ama dışardan gelen tozların veya kıyafete yapışan tozların yaraya ulaşmasını engeller;) yarada enfeksiyon oluşturabilecek başka bir faktör ise nemli kalmasıdır buna da duşta dikkat etseniz yeter ve o bölgeyi sıcak tutmamalısınız skar dokuda sıcak enfeksiyona sebep olur oranın hafif serin olması gerekir sırtınızı sıcak tutun göbişler dikiş yerleri ince kıyafetler ile kapatılsın lütfen, soğuk enfeksiyonu bitirir 👍🏻 şimdilik söyleyeceklerim bu kadar … sormak istediğiniz olursa cevaplarım…