znurstnKaraca
Deletedmom82
Kizlar bugun size yasadigim bir deneyimi anlatayim sizinde iciniz rahat olsun. 36+2 gunluk gebeyim. Normalde ozel hastaneye gidiyorum fakat kansizligm oldugu icin kan tahlillerini devlette yapiorum ozel hastaneyede tahlillerimi alip gidiyorum. Ozeldeki doktorumda burda bosuna para verme devlette yaptir gel diyor kendisi bana bu yolu sunmustu. Her neyse. Yarin ozel hastanede randevum var bugun kan tahlillerini yaptiraym dedim. Her zaman devlete gittgm doktor zorunlu egitime gonderilmis burda degilmis. Bende mecburen baska bir doktora sira alicakken gebelik kursuna gittgm ebeyle denk geldik. Ayak ustu muhabbet ettik gel hic bekleme dogumhane bolumundeki doktora muayne ettireym seni dedi. Hemen barkod islemlerini halletirdi dogumhane kismina ciktik. Ben ozel hastaneye en son 34 haftalikken gitmistim. Devletede 30 haftalikken gelmistim( ayda bir kan tahlili yaptrdigm icin oda mecburen kontrole gidiodum devlete). Neyse beni ilk nst bagladilar ben ilk defa nst baglandim bu arada. 10 20 dk arasi durmusumdur sonra baska bir ebe geldi nstden cikardi beni kagidimi aldi bana sancin cikmis hissediomusun dedi bende hayir sadece bazen kasilmalarim oluyor bunlarda normal yani dedim. En son adet tarihimi sordu 15 kasim dedim kagidimi doldurdu sonra beni ultrosn bolumune aldilar doktor geldi. Doktor kac haftaliksn dedi 36+2 dedim. En son adet tarihimi soyledim. Ki zaten bu doktor hic ultroson ekranini bana dogru dondurmedi. Onceden devletteki doktorum hep bana ozeldeymis gibi anlatirdi aciklama yapardi bu kadar olmus boyu kilosu bu yuzunu gostermeye calisirdi guler yuzluydu cok. Ama bu kadin bana bugun hayatimin cehennemini yasatti. Bebek 33 haftalik gozukuyor dedi. Gelisimi geride dedi. Basi kucuk dedi. Benim o an basimdan kaynar sular dokuluyor. Daha 2 hafta once ozelde 34 haftaliktim tam haftamla uyumluydu bu bebek nasil 2 haftada hic ilerlemedi ve 33 haftalik cikar diye yedim bitirdim kendimi. Ultrosn kagtlarin yanindami dedi hayir dedim evden biri getirsin dedi goreyim dedi. Bende dedim ben gider alirim. Hemen eve geldim ama nasil geldim bilmiyorum bir yandan agliyorum bir yandan araba kullaniorum bir yandan esimle telefonda konusuorum. Dedi bana gitme tekrar gidelim bizim doktorumuza geliorum isten izin alip dedi. Dedim alcam ultroson kagtlarini goturcem gorsun hepsini 2 hafta onceki tum olcumleri haftamla uyumlu onlarida gorsun dedim. Ben aldim ultroson kagtlarini evden snra hemen hastaneye. Verdim doktora ultroson kagtlarini evet 36haftaliksin ama devletteki son olcumunde 3 gun geri dedi. Bende dedim o zaman bana atilla bey 3 gun 5 gun 1 hafta onemli degil. Laf aramzda kalsin devletin ultroson cihazlari hep geriden geliyor fakir bizim ulkemz diyip gulusmustuk. Bana o zaman boyle soyledi ama siz suan bana 3 4 5 gun demiyorsunuz 3 hafta geri diyorsunuz dedim. Doktorda evet bebegin basi kucuk 33 haftayla uyumlu seni hemen arastirmaya sevk edicem dedi bebek gelismemis gelisimi durmus dedi. Ama ben nasil agliyorum. Dedim ben cahil bir insan degilim. Bebegin gelisiminin durmasi icin plesantanin yaslanmasi lazim bana plesanta yasli gbi bir sey demedinz zaten hicbir sey demedinz dedim kilosu 2300 dedinz baska bir seyde soylemedinz dedim. Gitmiyorum ben bir yere dedim ciktim ordan. Esimle telefonda konusuyorum annemle telefonda konusuyorum. Elimi yuzumu yikadim. Sakinlestim derin nefes aldim. Aradim kendi doktorumu. Size anlattigim gibi en bastan canim doktorumada anlattim bana pınar kendine eziyet yapmayi birak aglama hicbir yerede gitme zaten yarin kontrole geliceksin. Yuzunede anlatirim ama burdanda anlatayim icin rahatlasin. Her bebek 3500 4000gram dogmaz. 2500 ve 4000 gram aralignda dogan bebekler normal saglikli bebek standartlarindadir. Her bebek dogdugunda ayni kafa olcusundede olmaz nasil her insanin ayak numarasi bir degilse buda oyledir. Senin bebegin 3kilo 2800 dogcak diyelim, 3500 kiloda dogan bir bebegin basindan daha kucuk olacagi anlamindadir. Bebegin cok saglikli yarinda sana bunu kanitlayacagim tatlim sen simdi gulumse bebisimizde mutlu olsun dedi kapattik telefinlari. O an icimdeki yangin nasil sondu anlatamam. Cocuguma bir beyni yok demedigi kalmisti. Engelli demedigi kalmadi. Ve ordan cikarken bir daha mi asla dedim asla bu ani yasamak istemiyorum o yuzden artik sana ayak bile basmam dedim. Doktordan doktora o kadar cok sey degisiyor ki anlatamam. Ben devlette atilla doktoruma giderken kendiimi ozelden cikmis gibi hissediyordum. Ozeldeki doktorum zaten 6.haftamdan beri hep gittgm biricik doktorum ama simdi gittgm bu doktor benim omrumden aldi. Bana bebegn hareketlerini hissediyormusun diyor. Sana demediler mi bebegin basi kucuk vs bir suru kotu seyler sayiyor. Aldim onunden ultroson kagitlarini gitmiyorum bir yere dedim cok bagrindim bir suru seyler dedim ciktim ordan. Bugun bana yasattigi o hissi Allah sorsun ondan. O yuzden boyle kotu seyler duydugnzda tek doktorla kalmayin her denilenide yapmayin benim daha tahlil sonuclarim cikmadan onceki tahlildeki kanima bakip seni doguma alamam bebegin olum riski senin olum riskin var diyor diyorum ilac kullandim igne vuruldum bunlari o an duymak o kadar kotu ki bir ugultu gibi gecti kulaklarimdan bulanik gordum her yeri. Ve kan sonuclari 2.30da cikti. Sistemden baktim kanim yukselmis kendi doktoruma attigmda ben seni catir catir dogurturum dedi guldu bana. Ins yazdiklarim icinizi rahatlatir ferahlatir🙏