Düşük riskiydi kanamalardı erken doğum riskiydi diye hop oturup hop kalkarken benim kız gelmek bilmedi☺️
Normal doğumu bekledik ama başlamadı bi çok şeyide denedim. Normal doğumdan korkuyordum zaten bu süre içinde tüm cesaretim inancım kırıldı randevuya giderken bi konuşup sezaryen mi olsam diye düşünerek gittim. Doktorum zaten çatı muayenesinde senin normal doğuma hazır olmadığını gördüm dedi ultrasonda da bebeğin suyu sınırda çıktı 39+3 tüm zaten ve kanala girmemişti doktorsa 3 gün daha beklerim yoksa suniyle ya da sezaryen le alalım dedi bende direkt sezaryen olayım dedim nst ye girdim ve nst de düzensiz sancılarım çıktı pek hissetmiyordum sadece hafif sertleşip düzeliyordu doktor nst yi görünce direkt yarın gel alalım dedi hemen gerekli tahlilleri falan verdim veee biz 28 Eylül salı saat 1 de sezaryen için hastanedeydik. Hemen odamıza çıktık ebe geldi bebeğin kıyafetlerini aldı bana elbise giydirdiler damar yolu vs açıldı nstye bağladılar ve 14:30 da seni alacağız dediler.nst de zaten düzensiz sancılarım çıktı. Saat geldi ameliyathaneye indik belden iğne için biraz korktum kendimi sıktım vururken de hafif kıpırdadım hatta ama allahtan tek seferde oldu damar yolu açılır gibi bi acıydı yavaşça ayaklarım ısınmaya başladı yatmamı söylediler yattım yarı uyuşukken sonda takıldı ve saat tam 14:45 te başladılar 15:05 te bebeğim doğdu. Çok su yuttuğu için ağlayamadı boğuluyor gibi sesler çıkardı biraz korktum hemen hortumla falan temizlemeye çalıştılar ben görmeyeyim diye bebeğin önüne geçtiler baya bi uğraştılar sonra ağladı yanıma getirdile öptüm kokladım ve götürdüler bir saat kadar yoğun bakımda kaldı. Bende tam 20 dk sonra çıktım odaya çok geçmeden bebeğimide getirdiler odaya. Daha ameliyattan çıkarken titremeye başladım zaten ameliyatta da asla acı çekiştirme falan hissetmedim sadece çok sallandım gibi oldu masa falan sallanıyor gibiydi bide bebeği ittirirken karnıma dirseğiyle bastırıyorlardı o sırada hafif nefesim daraldı zaten sonrasında da 3 gün göğüs kafesi ağrısı çektim. Yaklaşık 2 saat sonra uyuşukluk geçmeye başladı ve ağrı hissetmeye başladım çok susamıştım 2-3 saat bişey içmedim ve 2 saat karnımda kum torbası durdu ilk bir saati hissetmiyordum ama sonra çok ağır gelmeye başladı. 6 saat sonra da yürümeye kalktım evet gerçekten zordu ama katlanıyorsunuz. Sondayı yürümeye kalkmadan önce çıkardılar çok acımadı anlık bişey zaten. Altımda hep hasta bezi vardı. İdrarımın geldiğini hissedemiyordum hep beze yaptım. Sonra gece boyu ara ara yürümeye kalktım gece gazımda çıktı tam rahatladım ama sürekli gazım oldu bazen çok zor çıkarıyordum gazın verdiği sancı hiç birine benzemiyor sanırım. En çok gazda, ilk yürümede birde ilk emzirmede zorlandım göğüslerim ilk emzirmeden yara oldu hamileykenden çatlamıştı hep uçları hemen silikon göğüs ucuna geçtik sütüm damla damla geliyordu. Ertesi sabah büyük tuvaletemi hala yapamadığım için lavman yaptılar yaparken hiç istemedim yapmalarını biraz canım acıdı falan ama iyi ki de yaptınız allah razı olsun dedim sonrasında çok şükür taburcu olduk zaten.
Tavsiyelerim;
•Yanınızda mutlaka fazladan pijama bulundurun ben 3 takım götürdüm birine idrarımı kaçırdım diğerinin beli sezaryen olduğum için dar geldi giyemedim
•Mutlaka çorap bulundurun çok üşüdüm ben hep çorap giydim
•Bebek için mutlaka fazladan kundak alın ben 2 kundak 1 müslin almıştım müslin ince geldi kundağında birini altına serdik birine de hep kustu biraz zorlandık keşke daha alsaymışım
•Silikon göğüs ucu mutlaka olsun emzirmekte zorlanırsanız büyük kolaylık hem acıyordu hem uçları küçüktü benim o yüzden çok işime yaradı
•Göğüs ucu kremi pahalı bişeye gerek yok diye incia almıştım hiç bir işe yaramadı hemen lansinoh aldık ve çok iyi geldi
•Sıvı tüketmeye başlayınca bolca su ve sade kahve(nescafe gold) tüketin. Ben bir gecede 3 lt su ve 5 bardak kahve içtim hiç baş ağrısı çekmedim.
•Deepend gerçekten müthiş bişey hastanede hep hasta beziyle durdum çıkınca deepende geçtim büyük rahatlıktı ama mutlaka ve mutlaka 2 beden büyük alın ben m beden almıştım 70 kg ile doğuma girdim eve çıktığımda 60 falandım dar geldi keşke L alsaydım hatta varsa daha büyüğünü bile alabilirsiniz
•1 paket deepend bittikten sonra kanamamda az olduğu için iç çamaşırı ve pede geçtim kiii oda ne güya büyük beden ve yüksek bel diye aldığım L beden külotlar dar geldi lastik kısımları karnımı sıktı ve dikişime çok yakındı hemen gidip 3 xl ince lastikli yüksek bel babaanne külotlarından aldık beli göbek deliğimin üstünde inanılmaz rahat ettim çünkü sadece gözüken dikişin dışında iç dikiller var onlar biraz daha yukarda ve dokununca bile acıyor değilki dar giymek
•Emzirme atletide aldım sütyenide ama şuan sütyeni kullanmıyorum havalar serin üşütmemek için atleti kullanıyorum havaya bağlı alın sütyeni önümüz kış atlet daha mantıklı olacaktır.
•İdrarınızı asla tutmayın sonda ve anestezi yüzünden ben idrarımın geldiğini pek farkedemiyordum tutuyordum birazda psikolojik sanırım sonrasında çok ağrım oluyordu şimdi tuvaletim yokken bile gidiyorum afedersiniz damla damla da olsa yapıyorum çok rahatlatıyor
•Ve son olarak sütüm azdı doktorum motillium diye bir mide koruyucu önerdi süt yapıyormuş sütüm gerçekten inanılmaz arttı sizde ihtiyaç duyarsanız doktorunuza danışıp kullanabilirsiniz her doktor önermiyormuş zaten ama ben çok faydasını gördüm. Söyleyeceklerim bu kadar
Şunu söylemeden geçemeyeceğim anne olmak tahminimden çok ama çok daha güzel mükemmel ötesi tarifsiz bir duyguymuş ama bir yandan da çok zormuş😢 fiziki olarak zorluğun yanında sürekli onu düşünmek iyi mi üşür mü aç mı wc ye gidiyorum ağlar mı duyar mıyım vs gibi şeylere çok takıldım lohusalığında vermiş olduğu psikolojiyle sanırım😊 annemin anne olursan anlarsın lafını daha şimdiden anladım ☺️
Biraz uzun olmuş olabilir☺️
Soracaklarınız varsa cevaplayabilirim🤗🌸