Tugcceee KIZLAR MERHABA. Dün yaşadığım bir olayı size anlatmak istiyorum. 32+ 6 haftalık hamileyim. 2 gündür geçmek bilmeyen bir rahim ağrısı ve bebeğim sanki yürüdüğüm zaman düşücekmiş gibi bir his yürürken zorlanıyordum. Ve gece doktora gittim normalde kontrolde olduğum hastane Uzak olduğu İçin ben de evime yakın bir hastaneye gittim belki İstanbul’da oturanlar anadolu yakasında oturanlar bilir Kartal’da umut hastanesi var orada bir erkek doktor nöbetçiydi ve muayene oldum muayene olduğum zaman doktor rahminde incelme olduğunu bebeğin kafasını çok çok aşağıda olduğunu ve acilen eğitim araştırma hastanesine gidip yatış yapmam gerektiğini söyledi bebek baya düşmüş her an doğum olabilir dedi beni bayağı bir korkuttu ben böyle bir doktor hayatım boyunca ilk defa gördüm sonra kontrolde oldum hastaneye Ağlaya ağlaya o kadar moral bozukluğu ile gittim ki . Çünkü bir doktor beni ciddi anlamda korkuttu elim ayağım boşaldı İstanbul Kurtköy Emsey hastanesi‘ne gidiyorum normalde oraya gittim nöbetçi doktor hemen ultrasona alttan muayene yaptı çünkü önceki doktor rahminde incelme olduğunu söyledi ve rahmimde hiçbir açılma yokmuş Nts Bağlanmam gerektiğini söyledi bağlandım sancı çıkmadı ve sonra olası bir duruma karşı ciğer geliştirici iğne yapıldı ve bu iğne dört doz yapıldı iki doz dün gece iki dozda bugün yapıldı. Benim korktuğum nokta bu ciğer geliştiricinin eğer çocuğum zamanda doğarsa inşallah öyle olur bir zararı olur mu sizce çünkü dört doz bana çok ağır geldi gibime geliyor. Tabi doktorum da o nasıl bir durum erken doğuma karşı önlemini aldı ama normalde böyle yapılıyor diye biliyorum doktor biraz kafamı karıştırdı böyle bir sorunla karşılaşan var mı ???? Çok şükür kilosu boyu gayet iyi 2 kilo 50 gram 44 cm boyumuz var . Erken doğum olursa kilomuz iyi ama inşallah olmaz . Bebeğimin başı ciddi anlamda aşağıda bu haftalarda böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu . Yazarsanız sevinirim kızlar
Busramnida Tugcceee Öncelikle çok geçmiş olsun içinizi ferah tutun bu iğne bebeğiniz için yararlı bir şey erken doğuma karşı önlem almış dr.lar bu sizin yararınıza yani korkulacak bir şey değil stres üzüntü yaşamayın olumlu düşünün her şeyi bol bol dinlenin bebek rahim kanalındaysa evet suyunuz da gelebilir erken doğum riskiniz de olabilir o yüzden olumlu düşünün her şeyi 🥰 bol bol dua edin ve dinlenin🤲🏻 Rabbim sağlıcakla kucağınıza almayı nasip etsin inşallah 🤗
MinnieMouse Tugcceee sadece kilo boy degil bebegin nefes almasi icin cigerlerinin yeterli duzeyde gelismis olmasi gerekir. Belirli bi yan etkisi yok, tam tersi bebegin olasi erken dogum riskine karsi hazirliyor. Gelisim geriliginden dolayi biz de 34.haftada ciger gelistirici olmustuk, 37+2 de 34 le uyumlu dogdu kizim. O igneler vesilesiyle solunum skntisi olmadi ve kuvozde hic kalmadi. Ciger gelistirici boyunu kilosunu etkilemiyo sadece solunum yapabilmesi icin cigerlerin gelisimini hizlandiran uyaran bir ilac. 2+2 toplam 4 dox yapiliyo.
Mikmikbuk Çok uzun diye kimse okumamış heralde. ciğer geliştirici iğne, erken doğum olmazsa zararlı mı diye sormuş? Bilenleri cevaba bekliyoruz. Bu arada çok geçmiş olsun canım birşey olmaz diye düşünüyorum. ♥️
Tugcceee Busramnida çevremden çok tepki aldım çoçuğa hormon yüklemesi falan çok almışsın diye içim ferahladı bir nebze . Yani doktorlarımız tabikide işin en iyisini bilir ama konu evlat olunca gerçekten insan tedirgin oluyor 😑
GulcanDongel Geçmiş olsun, hayır çok değil bnde rahim ağzı kısalığından vurdular serklaja alındım ertesi gün. Bebeğim 34+6da 2.360 gram doğdu küveze girmedi o iğnenin sayesinde. Çok diye düşünmeyin şükredin vurdukları için, o iğne çok iyi bebeğinin ciğerini geliştiriyo.
Tugcceee GulcanDongel çok şükür ne güzel küvete girmemiş Allah şükür. Doktorum 35 kadar sabret bol bol dinlen 35 haftalık doğarsa küveze girmez inşallah dedi iğnede yapıldı önlem alındı şükür 🙏
Merve1502 Geçen hafta aynı durum bizde de oldu 34 haftalıktım sancılarım başladı doktor çok fazla dedi nst de sancılarıma. Yatış verdi ciğerleri için iğne yaptılar sancılarımın geçmesi için hap vermeye başladılar. Sonra çıkış yaptım hastaneden eve geldim akşamı kanamam oldu ve sancılarım çoğaldı geri gittik açılman var dedi 1 santim doğum başlamış ama erken dedi 4 gün yattım hastanede haplara devam ettik sonra ilacımı değiştirdi reçeteyle verdi bu ilacı evde kullanıyorum şuan. Bugün yeni 36. Haftaya geçtik bu haftadan sonra ilacı bırakacağım. İlaca rağmen sancılarım çok fazla. Bizim de erken doğum riskimiz vardı ama şükür geçtik ayımıza ciğer geliştirici iğne çocuk için yararlı bir şey korkmana gerek yok.
Tugcceee Merve1502 inşallah sende zamanında doğum yaparsın canım . Bitirmissin çok az kalmız rabbim sağlıkla kucaklarımıza almayı nasip etsin 🤲
Merve1502 Ay içerisinde doğurmak riskli biraz bence bebeğin ciğer gelişimi tamamen duruyor 8. Ayda. İğne bence de çok faydalı.
Tugcceee Merve1502 öleymiş canım ben daha önce pek duymadım bu ikinci gebeliğim ilkinde böyle sorunlarla karşılaşmadım insan korkuyor 😕
GulcanDongel Tugcceee çok şükür canım girmedi benim oğlum inşallah sizde vaktinde alırsınız çok dikkat edin yatın sürekli, dayanın ben aylarca yattım.
Merve1502 Tugcceee evet bizde çok korktuk ilk çocuğumuz bizim de çok bilgimiz yoktur diye endişeliydik
Tugcceee MinnieMouse anladım canım inşallah erken doğmazda böyle bir sıkıntı yaşamam gerçekten çok zor bir durum
Tugcceee GulcanDongel 4,5 yaşında bir oğlum var o kadar hareketli ve yorucu bir çoçuk 🙈peşine dolaşmaktan pek dinlenemiyorum sanırım çok yorgunlukta bebeğin erkenden aşağı düşmesini sağlamış ama geçicek inşallah
GulcanDongel Tugcceee hadi ya çocuk olunca dinlenmek sıkıntı oluyo, Allah yardımcın olsun inşallah vaktinde gelir 🤲
Tugcceee GulcanDongel tek duam bu ama ciğer geliştirici iğne yaptılar ya erken doğarsa Allah korusun fazla solunum sıkıntısı yaşamaz diye düşünüyorum